Magyarország turisztikai sikertörténetet ír az MT Zrt. szerint

2014. december 31., szerda • Cikk nyomtatása • Küldés e-mailben

Magyarország turisztikai teljesítménye jelentősen meghaladja a világátlagot a Turisztikai Világszervezet adatai szerint, az év első nyolc hónapjában a külföldi turistaérkezések száma Magyarországra 7,6 százalékkal nőtt, miközben világszinten 4,8 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest – hangsúlyozta Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) vezérigazgatója az MTI-nek adott év végi interjújában.

Hozzátette: Magyarországon a nemzetközi turisztikai bevételek közel 10 százalékos növekedést mutattak az előző év azonos időszakához képest ugyanebben az időszakban, ezzel Magyarország valamennyi versenytársánál jobban teljesített. Bár a 2014-es év egészéről csak jövő februárban lesznek előzetes adatok, a jelenlegi számok azt mutatják, rekordévet zárhat a turizmus, amely a magyar gazdaság meghatározó ágazatává vált. “Turisztikai sikertörténetet írunk” – fogalmazott a vezérigazgató. Hozzátette: folyamatosan emelkedik a vendégek és a vendégéjszakák száma, a belföldi és külföldi vendégek költése és a nemzetközi utasforgalmi egyenleg is.

Idén január-októberben mintegy 8,3 millió vendéget fogadtak a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek, a vendégéjszakák száma pedig megközelítette a 21,3 milliót – idézte fel az adatokat Faragó Péter, aki arra számít, hogy az idén a tavalyi, mintegy 23 millió vendégéjszakát is túlszárnyalják, és ezzel új magyarországi rekordot ér el az ágazat. Hangsúlyozta, hogy nemcsak tovább nőttek a turizmus fontosabb mutatói, de a fejlődés egyben kiegyensúlyozott is, január és október között minden egyes régió forgalma emelkedni tudott.

Kifejtette, a turizmus jövedelmet és adóbevételt generál, továbbá munkahelyeket teremt, közvetve mintegy 500 ezer embernek biztosít megélhetést, egyben a kis- és középvállalkozások jellemző működési területe. Az ágazatban működő egyéni és társas vállalkozások száma mintegy 78 ezer, ezek jelentős hányada kkv. Jelentőségét jól mutatja az is, hogy a turizmus mintegy 6 százalékkal járul hozzá közvetlenül a magyar GDP-növekedéshez, és körülbelül 10 százalékkal közvetve – mondta a szakember.

Kitért arra is, hogy a belföldi turizmus teljesítményével összhangban a SZÉP-kártya felhasználás is tovább élénkült: idén a kereskedelmi szálláshelyeken már 14,2 milliárd forint értékben fizettek SZÉP-kártyával, ez több mint 10 százalékos növekedés tavalyhoz képest. Az ágazat tartósan jó teljesítményében tehát továbbra is húzóerő a belföldi vendégszám növekedése – mutatott rá. Kiemelte, hogy Magyarország mint úti cél még soha nem kapott annyi nemzetközi elismerést, mint az elmúlt néhány évben. Budapest lett például a világ egyik legnagyobb utazási oldala, a TripAdvisor szerint a legjobb ár-érték arányú város 2014-ben. A vezérigazgató szerint nem túlzás, hogy a magyar turizmus történelmi lehetőségek előtt áll, az egységes irányítással a hatékonyabb működés elérése a céljuk.

Faragó Péter elmondta: nagyobb hangsúlyt kap jövőre az MT Zrt. külföldi marketingtevékenysége. Jelentős előrelépésnek nevezte, hogy a 2014-2020-as pénzügyi időszakban Magyarország már uniós támogatást is kaphat nemzeti marketingre. Erre először 2015-ben nyílik mód a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) keretében.

Ugrás az oldal tetejére

Hozzászólások

Eddig nem érkezett hozzászólás. Szóljon hozzá!

Kattintson ide! (automatikus fordítás)


Kattintson ide a kép beszúrásához.

A SZEGEDma.hu tekintettel van a személyiségi jogokra, elutasítja a gyűlöletkeltést és az uszítást. Kérjük, tegyen így Ön is, hiszen a hozzászólást saját felelősségére írja!
Ön a(z) 54.166.75.80 IP címről szól hozzá.

Ugrás az oldal tetejére