Gazdaság

Átadó az M43-ason – Fidesz: sehova nem vezető főút

Átadó az M43-ason – Fidesz: sehova nem vezető főút

2010. április 1., csütörtök
Átadó az M43-ason – Fidesz: sehova nem vezető főút
Ideiglenesen, főútként forgalomba helyezték csütörtökön a Szegedet Makóval összekötő M43-as autópálya, a régi 5-ös út és 4519-es jelű összekötő út (Csongrádi út) közötti 4,2 kilométeres szakaszát. A Fidesz szerint nem autópályát, csak egy sehova nem vezető főutat vettek át ma. Néhány évvel ezelőtt Szeged egy város volt az ország szélén, a hat év alatt elkészülő két autópályának, az M5-nek és az M43-nak köszönhetően azonban a régió közlekedési infrastruktúrával legjobban ellátott gazdasági, kereskedelmi és szolgáltató központjává válik – mondta Botka László (MSZP), a Tisza-parti város polgármestere az útszakasz ünnepélyes átadásán. Már csak néhány hónap van hátra addig, amíg nyár végére elkészül az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti teljes szakasza, s így a megyeszékhely megszabadulhat a Balkán és Dél-Kelet-Európa felé dübörgő tranzitforgalomtól – közölte a politikus. A Csongrádi úti csomópontnál egy ideiglenesen épített körforgalom teszi lehetővé a le- és felhajtást az útra, amelyet a kihelyezett közlekedési táblák szerint a 7,5 tonna összterhelés feletti járművek nem használhatnak, a szakaszon 90 kilométer/órás sebességkorlátozás van érvényben. Az M43-as autópálya a régi 5-ös út felett átvezető felüljárója még nem készült el, így az M5-ös autópálya felől érkezők a régi útra lehajtva, az ott kialakított csomóponton keresztül folytathatják az útjukat. Galuska János, a NIF Zrt. igazgatója az MTI kérdésére elmondta, a súlykorlátozás bevezetésére azért volt szükség, mert az autópálya-szakaszhoz kapcsolódó 4519-es út nem bír el nagyobb terhelést. Mivel az autópályán nem lehet szintbeli kereszteződés, a szakhatóság csak főútként engedte forgalomba helyezni a szakaszt, ezért kellett bevezetni a sebességkorlátozást – tette hozzá a szakember. Az M43-as autópálya első, a régi 5-ös és a 47-es út közötti ütemének 2009. november 30-ra kellett volna elkészülnie. A kivitelező M43 SZEGED – MAKÓ Konzorcium azonban egy, az autópálya töltés alatt haladó ezer milliméteres vízvezeték – korábban nem tervezett - megóvása miatt a határidő módosítását kérte. A kivitelező indokait a NIF Zrt. csak részben fogadta el és nettó 448 millió forint kötbérrel sújtotta a konzorciumot. Az M43-as autópálya Szegedet Makóval összekötő 31,6 kilométeres szakasza az új Tisza-híddal, valamint a sztrádát a régi 43-as úttal összekötő főút építése és korszerűsítése a tervek szerint augusztus végére fejeződik be. A projekt teljes költsége 85 milliárd forint, amelynek kétharmadát az Európai Unió támogatása fedezi.

Fidesz: 30 millióval többe kerül az M43-as a „kampány-átadás” miatt

Botka László és Ujhelyi István 3000 gyermek 1 havi étkeztetését kampányolta el ma délelőtt - ezzel az alcímmel reagált közleményében Gyimesi László, a Fidesz szegedi szervezetének elnöke az M43-as érintett szakaszának ideiglenes forgalomba helyezésére. „Nem autópályát, csak egy sehova nem vezető főutat vett át ma a szocialista párt két helyi politikusa, Botka László Ujhelyi István. Az Állami Autópálya Kezelőtől megtudtuk, hogy az átadott szakasz még csak gyorsforgalmi útnak sem minősülhet, egyszerű főútról van szó, amelynek üzemeltetése 30 millió forintba kerül a teljes átadásig! Az M43-as üzemeltetését az Állami Autópálya Kezelő Zrt. vállalata a teljes átadásig, amelynek összege megközelíti a 30 millió forintot. Ha a kampány hevében nem kellett volna átadni ezt a csonka szakaszt, akkor az építkezés zárt területen folyna, és nem lenne szükség erre a 30 milliós kiadásra! Mivel ezt az átadott szakaszt csak a 7,5 tonnánál kisebb járművek használhatják, így a kamionok fel sem hajthatnak rá, mivel azok tömege meghaladja a 20 tonnát is! Felesleges volt az kampány-átadás! Botka László és Ujhelyi István tehát amellett, hogy tudatosan félrevezette a szegedieket, saját maguk fényezésére az adófizetők pénzéből elpazaroltak 30 millió forintot! Ez az összeg 3000 iskolás korú gyermek 1 hónapi étkezése! Botka László és Ujhelyi István fizesse vissza ezt a 30 millió forintot az adófizetőknek!” - írja Gyimesi.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.