Közélet

Fidesz: meddig tart még a közlekedési káosz?

Fidesz: meddig tart még a közlekedési káosz?

2010. február 12., péntek
Fidesz: meddig tart még a közlekedési káosz?
Sár, kátyúk, folyamatosan beduguló forgalom – egyelőre ennyi látszik a szegedi közlekedési nagyprojektből, holott a tervek szerint februárban már villamosnak kellene közlekednie az 1-es vonalon – hangzott el Hüvös László és Gyimesi László sajtótájékoztatóján. A fideszes képviselők elmondták, hogy a fővállalkozói feladatokat végző konzorcium egyik tagja – a szegedi baloldalhoz kötődő Szeviép-csoport egy cége – ellen a közelmúltban felszámolási eljárást kezdeményeztek. A városszerte tapasztalható forgalmi káosz mellett az emberek a közlekedési nagyprojektből mindössze azt tapasztalják, hogy állnak a munkálatok, holott az ütemezés szerint februárban el kellene indulnia az 1-es villamosnak – mondta el Hüvös László, a szegedi Fidesz-frakció vezetője. „Eddig úgy tűnt, a rossz munkaszervezés miatt nem látni dolgozó munkásokat a sínek mellett, most azonban kiderült: egyre több alvállalkozó van, aki nem hajlandó munkát vállalni a konzorciumnak.”

Vizsgálóbizottságot hozna létre a Fidesz

Gyimesi László, a párt szegedi elnöke kifejtette, komoly problémákat jelez, hogy az állami tulajdonú Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Zrt. kért felszámolást egy csaknem 120 milliós tartozás miatt a Szeviép Investment Befektetési és Vagyonkezelő Holding Kft.-vel szemben. „Ez a cég a villamosprojektet megvalósító Szeviép Zrt. egyik főrészvényese. Jogosan merülnek fel hát a kérdések: hová tűntek el a kormánypártok által eddig mintegy udvari beszállítóként kezelt Szeviép cégcsoport által a számtalan kormányzati beruházásra elnyert közpénzek, és mi okozta, hogy ezzel együtt ilyen anyagi helyzetbe juthatott a cég” – fogalmazott Gyimesi. A Fidesz-frakció vizsgálóbizottság felállítását kezdeményezi, amelynek azt kell megállapítania: képes-e egyáltalán a kivitelező befejezni a munkálatokat, illetve a késések és csúszások miatt az önkormányzatnak lesz-e lehetősége érvényesíteni kötbérigényeit a konzorciummal szemben. „Amennyiben a kormánypárti többség leszavazza a következő közgyűlésen az erre vonatkozó javaslatot, úgy egyértelműen bebizonyosodik, hogy a helyi szocialisták is falaznak a baloldal által pénzelt cégcsoportnak” – tette hozzá Hüvös.

Szentgyörgyi Pál politikai műbalhéról beszél

A Fidesz sajtótájékoztatójára közleményben reagált Szentgyörgyi Pál (MSZP) gazdasági alpolgármester. "A szegedi Fidesz most is igazolta Orbán Viktor azon kijelentését, mely szerint alkalmatlanságuk még a jobboldali szavazókat is a jelenlegi városvezetés támogatására készteti. Szeged város önkormányzata az elmúlt hat évben 283 közbeszerzési tendert bonyolított le, ebből a Szeviép Zrt. egyetlen egyet sem nyert. Ennyit arról, hogy a „baloldal által pénzelt” cégcsoportról lenne szó. A tömegközlekedési nagyprojekt nyílt európai közbeszerzési tenderén az uniós bíráló bizottság döntése értelmében az 1-es villamos rekonstrukcióját az A-Híd konzorcium végzi, melynek tagja a Szeviép Zrt. is. Az építkezés jelenleg is zajlik, az utóbbi hetek zord időjárására valótekintettel a kivitelező fedett helyen előkészítette a síneket a beépítésre, illetve közmű- és pályaépítést folytatott a tervezett jelzős körben. A szigorú uniós szabályoknak megfelelően a megrendelő önkormányzat már eddig is több, mint 200 millió forint kötbért vetett ki az indokolatlan csúszás miatt. A projekt finanszírozásával kapcsolatban eddig semmilyen akadály, fennakadás nem merült fel. A szegedi Fidesz pedig ismét a tények figyelmen kívül hagyásával kelt politikai műbalhét. Ez felelős ellenzékhez méltatlan magatartás, kormányra készülő erőnek pedig az alkalmatlanságát bizonyítja" - áll az alpolgármester nyilatkozatában.

A Szeviép még nem döntött

Az MTI próbálta elérni Baranyi Sándort, a Szeviép Zrt. igazgatóságának elnökét, de titkárságán azt közölték, még nem született döntés arról, reagálnak-e a Fidesz felvetéseire.
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.