a Szegedi Nemzeti Színházban
, melyen két magyar operaénekes, Balczó Péter és a két főszerepet is kapott Nyári Zoltán is versenyzik.
Az „Egy halálraítélt utolsó napja” rendezője,
Nadine Duffaut
a férfi főszerepre a méltán híres tenort,
Nyári Zoltánt
választotta ki. Mivel azonban
Alföldi Róbert
, az „Emmeline” rendezője is ragaszkodott az énekeshez a Le Condamné szerepében, az operaverseny művészeti igazgatóságának arról kellett döntenie, lehetséges-e, hogy egy énekes két versenyszerepet kapjon meg. Végül igennel határoztak, így Nyári Zoltánt egy világpremier (David Alagna: Egy halálraítélt utolsó napja) és egy európai bemutató (Tobias Picker: Emmeline) főszerepében is színpadra léphet a Szegedi Nemzeti Színházban. „Biztató a két főszerep, de ha nem kapok semmiféle elismerést, akkor viszont nagy bukás is – tehát fel van dobva a labda” – mondta el portálunknak Nyári Zoltán. A tenor egyébként nem tétlenkedik, az operaverseny mellett a Magyar Állami Operaházban is próbál. Imád és tud is dolgozni, bizonyára ezért lehetett szimpatikus mind a két darab rendezőjének. „Nadine Duffaut kérte, hogy most már ne újítsak, mert még a premieren is kitaláltam új dolgot” – mesélte az énekes – „Ezek jobbára kényszer szülte helyzetek, melyek az előadás közben jönnek: például kitörik a ceruza hegye, miközben folyamatosan írnom kellene, és arról énekelek, amit leírtam…” A darabok nehézségi fokáról a tenor így nyilatkozott: „Az ’Egy halálraítélt utolsó napjának’ az energiabeosztása nem egyszerű: rengeteget vagyok a színpadon. Az ’Emmeline’-ban pedig az jelent nehézséget, hogy alsótól felső C-ig nagy terjedelmet kell beénekelni.” Az énekes arról is beszélt, olykor nem könnyű összeegyeztetni a „hivatalnok” embertípust és a művészembert önmagában. Az operaversennyel jár, hogy el kellett fogadniuk mindig az adott játszóhely gázsifeltételeit, ezen felül viszont még a tenornak dolgoznia kell, hiszen előre is kell tekintenie. „A hivatalnoki énem mondja azt, hogy egy kicsit fáradt, a művész nem” – szögezte le a tenor. „Ha fent vagyok a színpadon, akkor kipihent vagyok, és jól szót értek a kollégákkal” – tette hozzá. Nyári Zoltánnak egyébként speciális technikája van hangja karbantartására. Az utóbbi időben mellőzi a tejtermékeket, a cukrosabb, fehérlisztes, élesztős, ecetes ételeket, igyekszik a biopiacon vásárolgatni, vegyszermentesen élni. Mint elmondta, ennek hosszútávon megvan az eredménye, mégha drágább is most, megspórolhatja vele negyven-ötvenévesen a gyógyszert. Emellett pedig van egy az énektanárnője, Nádor Magda által összeállított speciális (úgynevezett foniátriai – a hangképzéssel foglalkozó orvosi ág – a szerk.) gyakorlatsora is, amely szinte „hangjógaként” működik. Azt is elárulta az énekes, hogy beéneklés után, előadás előtt egy-két Mozart-áriát is elénekel magának. „Azt tapasztalom, hogy ha az ember úgy énekel be, mintha Mozart-előadás következne, akkor soha semmi baja nincs a színpadon” – vallja Nyári. A tenor a jövőre vonatkozóan csak annyit mondott: ameddig lehet, szeretne lírai szerepeket énekelni – egyébként most a Mezzo-szerepek egyike sem igazán ilyen. A második alkalommal megrendezett Mezzo Operaverseny öt országból érkező produkcióit a Duna Televízió segítségével a Mezzo Televízió 39 országban közvetíti. A verseny végén a legjobb női és a legjobb férfi előadói díjat ítélik oda. A szegedi versenyző, a szintén döntős
Rácz Rita
betegség miatt a döntő előtt visszalépett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.