Közélet

Az ütemtervnek megfelelően halad az M43-as autópályahíd építése

Az ütemtervnek megfelelően halad az M43-as autópályahíd építése

2009. november 6., péntek
Az ütemtervnek megfelelően halad az M43-as autópályahíd építése
Az üzemtervnek megfelelően halad az M43-as autópálya új Tisza-hídjának építése; az út első, az 5-ös és a 47-es út közötti szakaszának kivitelezése azonban csúszik - közölte Galuska János, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. gyorsforgalmi utak kivitelezésért felelős igazgatója pénteken Szegeden. A Szegedet Makóval összekötő új autópálya legkritikusabb szakasza, az új Tisza-híd építése a terveknek megfelelően halad, és várhatóan elkészül 2010 augusztusára - mondta a szakember a szegedi közgyűlés tagjainak tartott tájékoztatón. A 31,6 kilométeres autópálya első ütemét építő Swietelsky Baugesellschaft m.b.H. vezette konzorcium azonban határidő módosítást kért. A kivitelező az első 6,7 kilométeres, az 5-ös és a 47-es út közötti szakasz megépítését az eredeti 2009. november 30-i határidő helyett csak 2010. július 30-ra tartja elképzelhetőnek - közölte az igazgató. A kivitelező azzal indokolja a csúszást, hogy az út alatt áthalad egy Szeged északi részének vízellátásában fontos vezeték, amely biztosítása az eredetileg tervezett védőcső helyett résfal építésével oldható meg. Ezt az indokot a NIF Zrt. elfogadta, ez azonban nem zárja ki a kötbér érvényesítésének lehetőségét, s a cég ragaszkodik ahhoz, hogy az autópálya 5-ös út és a sándorfalvi út közötti szakasza 2010 márciusára elkészüljön - tudatta Galuska János. Az igazgató közölte, az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti szakasza, valamint a Maros-parti várost elkerülő kétszer egysávos út 61,1 milliárd forintból készül el, s a beruházási költségek 67 százalékát az Európai Unió támogatása fedezi. Gyöngyösi István, a Hídépítő Zrt. projektvezetője elmondta, az új Tisza-híd kivitelezése tavaly szeptemberben a próbacölöpözéssel indult. Az ártéri és mederalépítmények már szinte teljesen elkészültek, jelenleg már a felépítményeket építik. Európa első, kiemelt kábeles hídjának jobb ártéri íve 374, meder íve 370, bal ártéri íve pedig 52 méter lesz. A hídpályát 1200-1300 milliméteres átmérőjű, 37-48 méter magas cölöpök tartják. A híd pályáját várhatóan tavasszal zárják össze, ezután indulhatnak a befejező munkálatok: az aszfaltozás és a korlátok építése - közölte a projektvezető.
Szegedi önkormányzati képviselők látogatása az épülő autópályahídnál in Szeged
Új autópályahíd építése a Tisza folyón - pillér, pontonhíd in Szeged

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.