Oktatási Hivatal: minimálisan pozitív irányba változott a szövegértés

2017. május 2., kedd · Hozzászólok

Minimálisan pozitív irányba változott a diákok szövegértése az országos kompetenciamérés eredményei szerint, ugyanakkor tendenciaszerű változás nem tapasztalható – erről az Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettese beszélt az M1 aktuális csatorna kedd reggeli műsorában. Tovább »

Csépe Valéria: Az olvasástanításon nem a kütyük megjelenése miatt kell változtatni

2016. december 23., péntek · Hozzászólok

pedagogiai_estek_csepe_valeria07_gs

Az olvasás tanításáról, a szövegértés problémáiról, a legfrissebb PISA-jelentés eredményeiről beszélgettünk Csépe Valériával, az MTA TTK-AKK Neurokognitív Fejlődés Kutatócsoport vezetőjével, az MTA korábbi főtitkár-helyettesével. A szakember szerint nem kell félni az okoseszközöktől, csupán helyesen kell azokat használni. Tovább »

PISA-felmérés – Alacsonyabb a magyar diákok teljesítménye az OECD-átlagnál

2016. december 6., kedd · Egy hozzászólás

iskola_tabla_konyv_tanitas

Romlott a magyar diákok teljesítménye az utóbbi években, a szövegértés és a természettudományok területén gyengébb, matematikában pedig ugyanolyan eredményeket értek el a tanulók, mint 2012-ben – derült ki az iskolások képességeit összegző, nemzetközi teljesítménymérési program (PISA) 2015-ös felméréséből, amelyet kedden tett közzé az Európai Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD). Tovább »

Matekban a fiúk, szövegértésben a lányok a jobbak

2014. február 28., péntek · Egy hozzászólás

A tanulók matematikai képességei 6.-ról 8. évfolyamra jelentős mértékben fejlődnek, míg 8.-ról 10. évfolyamra kevésbé – többek között ezt tartalmazzák a 2013.évi országos kompetenciamérés eredményei, amelyeket pénteken tett közzé honlapján az Oktatási Hivatal. Az eredményeket összefoglaló országos jelentést május 31-ig hozzák nyilvánosságra. Tovább »