Csépe Valéria: Az olvasástanításon nem a kütyük megjelenése miatt kell változtatni

2016. december 23., péntek · Hozzászólok

pedagogiai_estek_csepe_valeria07_gs

Az olvasás tanításáról, a szövegértés problémáiról, a legfrissebb PISA-jelentés eredményeiről beszélgettünk Csépe Valériával, az MTA TTK-AKK Neurokognitív Fejlődés Kutatócsoport vezetőjével, az MTA korábbi főtitkár-helyettesével. A szakember szerint nem kell félni az okoseszközöktől, csupán helyesen kell azokat használni. Tovább »

Nem értékelték egyformán az utóbbi évek oktatási intézkedéseit a kulturális bizottság tagjai

2016. december 14., szerda · Egy hozzászólás

kulturalis_bizottsag001kf

Az idei utolsó ülését tartotta a kulturális bizottság. A nyilvános napirendi pont egy része az idei évet zárja le, de szóba került a közgyűlés 2017. évi első félévi munkaterve is. A legnagyobb vitát azonban mégsem azok a kérdések váltották ki, amelyek esetében döntésük gyakorlati befolyással bírna az adott helyzetre. Tovább »

Palkovics: januárban tárgyalhat a PISA-felmérésről a köznevelési kerekasztal

2016. december 13., kedd · Hozzászólok

Palkovics László

Várhatóan januárban tárgyal a köznevelési kerekasztal a PISA-felmérés eredményeiről – mondta Palkovics László oktatási államtitkár keddi budapesti sajtótájékoztatóján. Az államtitkár jelezte: jövőre folytatódik a pedagógusok béremelése, amivel 2017-re összességében 50 százalékos növekményt érnek el. Tovább »

PDSZ: nem meglepő, hogy Magyarország a sereghajtók közé került a PISA-felmérésen

2016. december 7., szerda · Hozzászólok

A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) szerint az előző PISA-jelentés, és az azóta bevezetett változtatások ismeretében egyáltalán nem meglepetés, hogy 2016-ban az OECD országai között Magyarország a sereghajtók közé került. Tovább »

Oktatási felmérések: erős tantervi tudás, de azt a diákok iskolán kívül nem tudnak kamatoztatni

2016. december 6., kedd · 3 hozzászólás

tanulas_iskola_egyetem_jegyzet_fuzet

A negyedik és nyolcadik osztályos magyar diákok nemzetközi szinten is kiemelkedő, erős “tantervi jellegű” tudással bírnak, ugyanakkor ezeket az alapokat a 15 évesek nem tudják a nem iskolai kontextusokat modellező digitális PISA-feladatokban kamatoztatni – többek között ez állapítható meg a PISA, a TIMSS nemzetközi és az országos kompetenciamérések legfrissebb adataiból, amelyeket kedden, köznevelési konferencián ismertettek Budapesten. Tovább »

PISA-felmérés – Alacsonyabb a magyar diákok teljesítménye az OECD-átlagnál

2016. december 6., kedd · Egy hozzászólás

iskola_tabla_konyv_tanitas

Romlott a magyar diákok teljesítménye az utóbbi években, a szövegértés és a természettudományok területén gyengébb, matematikában pedig ugyanolyan eredményeket értek el a tanulók, mint 2012-ben – derült ki az iskolások képességeit összegző, nemzetközi teljesítménymérési program (PISA) 2015-ös felméréséből, amelyet kedden tett közzé az Európai Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD). Tovább »

Olvasnak, de nem értelmeznek: vészhelyzetben a magyar oktatás?

2014. május 11., vasárnap · 14 hozzászólás

konyvhet

Még mindig nem késő elővenni, s felhívni a közvélemény figyelmét a PISA-felmérés eredményeire. Csapó Benő, az SZTE BTK Neveléstudományi Intézetének intézetvezető tanára a Közéleti Kávéház vendégeként ismertette a szomorú számokat és a mögöttes tényeket.
Tovább »

Következő oldal »