Ismét a SZEGEDma.hu újságírója vitte haza az MTA SZAB Médiapályázatának első díját + FOTÓK

2017. február 24., péntek · Egy hozzászólás

media_dijazottak003kf

Megtartották az MTA SZAB idei közgyűlését, amelyen átadták a szervezet médiapályázatának díjait. Az írott mű kategóriában idén Tóth Marcell nyerte el az I. díjat. Tovább »

Csapó Benő augusztus 20-án: Magyarország tudásalapú megújulást kíván

2016. augusztus 20., szombat · 4 hozzászólás

aug20_varosi_unnepseg017kfSzeged felelősségéről a közoktatás megújításában, valamint az iskolarendszerről mint a magyar kultúra megtartó erejéről beszélt az augusztus 20-ai városi ünnepégen Csapó Benő díszpolgár. Mint mondta, Szent István király Imre herceghez intézett intelmei révén olyan gondolatok maradtak fenn, melyek messze túlmutatnak az országépítési szándékon.
Tovább »

Csapó Benő, Szeged új díszpolgára: A társadalmi megbecsültség tartja a pályán a tanárokat

2016. június 9., csütörtök · Egy hozzászólás

csapo_beno01_gs

Makarenko helyett friss, nemzetközi szinten megtermelt tudás kell napjaink tanárainak – vallja Csapó Benő, Szeged új díszpolgára. Az oktatáskutató szerint a fizetés mellett a társadalom elismerése is fontos. A magyar diákok természettudományos eredményei hanyatlásának okát a jó pedagógusok pályaelhagyásában látja, valamint abban, hogy a sokféle tankönyvből a pedagógusok nehezen tudtak választani, egy-egy váltás esetén elveszett a szigorú egymásra épülés. Úgy gondolja, érdemes a szegények oktatására költeni, mert később ez a munkanélküliségi ráta javulását, s bizonyos bűnelkövetési módok csökkenését hozhatja. Nagyinterjúnk. Tovább »

Botka: „Méltónak tűnünk elődeinkhez” – Csapó Benő lett Szeged díszpolgára + FOTÓK

2016. május 20., péntek · 16 hozzászólás

diszkozgyules31_gs

A Pro Urbe díjat is két művész, Pál Tamás és Simai Mihály kapta meg. A polgármester az oktatásról, a szabad Szegedről beszélt a közönség és a rendezvényről kizárt Cserepes sori kereskedők előtt. Tovább »

Csapó Benő: Babonák irányítják a magyar oktatáspolitikát

2016. február 25., csütörtök · 2 hozzászólás

mta_kozgyules008kfTényekre alapozott oktatáspolitikára lenne szükség mind a köz-, mind pedig a felsőoktatásban, nem pedig hiedelmekre és babonákra – jelentette ki Csapó Benő az SZTE-BTK Neveléstudományi Intézet vezetője a Szegedi Akadémiai Bizottság csütörtöki közgyűlésén, ahol átadták a 2015-ös médiadíjakat is.
Tovább »

Olvasnak, de nem értelmeznek: vészhelyzetben a magyar oktatás?

2014. május 11., vasárnap · 14 hozzászólás

konyvhet

Még mindig nem késő elővenni, s felhívni a közvélemény figyelmét a PISA-felmérés eredményeire. Csapó Benő, az SZTE BTK Neveléstudományi Intézetének intézetvezető tanára a Közéleti Kávéház vendégeként ismertette a szomorú számokat és a mögöttes tényeket.
Tovább »

PISA oktatási felmérés – ha így folytatjuk, nem állunk meg a lejtőn?

2014. január 27., hétfő · 3 hozzászólás

SZS20140125_pisa_konferencia_013Ha rangsorolnunk kellene magunkat a 2012-es PISA-jelentés értékein belül, akkor valahol a középmezőnyben foglalnánk helyet. Ez annyit tesz, alaposan le vagyunk maradva a fejlett országok színvonalától, hiába vagyunk a fejletlen államok éllovasai. A decemberben napvilágot látott felmérés eredményeit országos konferencián ismertette Csapó Benő, az SZTE Neveléstudományi Intézet intézetvezető tanára.
Tovább »

A felsőoktatási anomáliákról vitatkoztak Szegeden + FOTÓK

2013. március 20., szerda · 18 hozzászólás

Nemcsak a felsőoktatásban van szükség átfogó reformokra, hanem a közoktatásban is, méghozzá olyan szakszerűen előkészített, az érintett felek véleményét is meghallgató és figyelembe vevő koncepcionális változásokra, amelyek a mostani kapkodás és rögtönzés helyett valódi szakemberekre, nem pedig a politikára bízzák az oktatás átalakításának kérdését – hangzott el a Szegedi Társadalomtudományi Szakkollégium felsőoktatásról rendezett kerekasztal-beszélgetésén.
Tovább »

A PISA folyamatosan tanul

2012. április 30., hétfő · Egy hozzászólás

Idén a PISA-felmérés már számítógépes feladatokkal, interaktív módon próbálja lemérni a tanulók képességeit – mondta el portálunknak Joachim Funke, a Heidelbergi Egyetem professzora a negyedik alkalommal megrendezett „Szeged Workshop on Educational Evaluation – SWEE 2012” műhelyen, melyet az SZTE Bölcsészettudományi Karának Neveléstudományi Intézete és Oktatáselméleti Kutatócsoportja szervezett.
Tovább »