Szórakozás

Mobiltelefon lehet a legnépszerűbb ajándék Csongrádban

Mobiltelefon lehet a legnépszerűbb ajándék Csongrádban

2017. december 7., csütörtök
Mobiltelefon lehet a legnépszerűbb ajándék Csongrádban

Derült ki egy felmérésből, ahol még a háztartási kisgépeket tüntették fel a várható leggyakoribb karácsonyi ajándékként.

Kis karácsony vagy nagy karácsony – az örök kérdés idén is lassan aktuálissá válik. A magyarok kétharmadának ugyanis nagy anyagi megterhelést jelent az ünnep, minden második ember szeretne 25 000 Ft alatti összeget költeni idén karácsonykor – derült ki az Euronics friss felméréséből. Csongrád megyében mobiltelefon vagy háztartási kisgép azonban valószínűleg majdnem minden második karácsonyfa alatt lesz majd így is, ám a kedvezményes ár a többség számára döntő. A magyarok zömében saját megtakarításból állják a karácsonyi kiadásokat, de a vásárlók közel tizede áruhitelt vagy hitelt (is) vesz fel. Az adventi időszakban a nők és a férfiak is jobban szeretnek üzletben vásárolni, mint online, és sokan akár már nyáron megveszik a karácsonyi ajándékokat. Íme, a felmérés további eredményei!

Mennyit és miből költünk idén karácsonykor?

A felmérése szerint a magyarok közel fele 25 000 Ft alatti összeget szeretne költeni idén karácsonykor, a Csongrád megyeiek 20%-a azonban akár 50 000 Ft-ig is elmenne, sőt majdnem minden 10 megyei lakos akár 100 000 Ft-ot is áldozna a karácsonyi ajándékokra. A többség saját megtakarításából állja az ajándékokat, a vásárlók közel 15%-a azonban vagy hitelkártyával fizet vagy áruhitelt/hitelt (is) vesz fel. A csongrádiak fele úgy gondolja, hogy a karácsony nagy anyagi megterhelés, mégis elenyésző azoknak a száma, akik egyáltalán nem ajándékozzák meg egymást.

Ajándékozási szokásaink

Az emberek zöme, akárcsak a Csongrád megyeiek többsége legfeljebb öt embert ajándékoz meg a karácsonyi időszakban, de majdnem minden harmadik válaszadó azt mondta, hogy 5-nél több embernek vesz valamilyen meglepetést. Utóbbit a csongrádiak közel ötöde tervezi. A válaszadók közel fele folyamatosan nyitva tartja a szemét, és akár már nyáron megvesz egy-egy dolgot a karácsonyfa alá, ugyanennyien viszont inkább decemberre időzítik a „rohamot”. A Black Friday akciókat és az őszi kuponnapokat csak minden 10. ember használja ki, de az, hogy kedvezményes áron vásároljon karácsonyra négyből három vásárlónak fontos.

Már mindent online intézünk?

Annak ellenére, hogy egyre több mindent csinálunk online, a karácsony mégis mintha megmaradt volna még egy picit a régi hangulatában. Ugyanis a nők és a férfiak is jobban szeretnek a feldíszített, fényárban úszó üzletekben vásárolni karácsonykor (58%), mint online (42%). A megyében a mobilos fizetést az embereknek csupán 4%-a preferálja.

Okos trükkök

Meglepő vagy sem, az, hogy a karácsonyfán, illetve a lakásban energiatakarékos izzók és ünnepi fények legyenek már a lakosság közel 80%-ának fontos. A többségnek pedig teljesen mindegy, hogy mit kap, a lényeg, hogy meglepetés legyen. Az Euronics felmérésből azonban az is kiderült, hogy mobiltelefon és háztartási kisgép (pl.: kávéfőző, vasaló, kenyérpirító vagy porszívó) valószínűleg közel minden harmadik, laptop és TV pedig közel minden ötödik háztartásban lesz a fa alatt. A nők 20%-a tervezi ezeken túl hajszárító vagy hajgöndörítő vásárlását, 10-ből 1 férfi pedig tabletet, bluetooth hangszórót, fejhallgatót vagy videójátékot szemelt ki karácsonyra.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.