Közélet

Negyven külföldi tanulót és tanárt fogadnak a Móravárosiban

Negyven külföldi tanulót és tanárt fogadnak a Móravárosiban

2017. október 12., csütörtök
Negyven külföldi tanulót és tanárt fogadnak a Móravárosiban

A Szegedi Szakképzési Centrum Móravárosi Szakgimnáziuma és Szakközépiskolájába 40 külföldi tanuló és tanár érkezik egy Erasmus+ Iskolai, óvodai stratégiai partnerségek projekt keretében október 16-20. között.

A „Knowing You Knowing Me” , azaz „Megismervén téged megismerem önmagam” program együttműködésébe öt ország kapcsolódik be, a franciaországi Bernay, a romániai Bacau, az egyesült királyságbeli Birmingham, a törökországi Konya és Szeged. A partnerség célja az európai kulturális és nyelvi sokszínűség megismertetése a fiatalokkal és a pedagógusokkal. Kitüntetett figyelmet szentelnek a partneriskolák tanárai és diákjai által javasolt témáknak: az iskolai erőszak visszaszorítása, a lemorzsolódás csökkentése, valamint az idegennyelv-tanulás fontossága és a kulcskompetenciák fejlesztése az Európa 2020 stratégiával összhangban. Az érintett partneriskolák vizsgálják, hogy a vallásos hit és a különböző egyházak tanításai hogyan segíthetik a megfogalmazott célok elérését. Ezért a kétéves projekt során a tanárok és a tanulók megismerkednek a résztvevő országok vallásaival is: a katolikus, a protestáns, az ortodox és az iszlám hit tanításaival. Bíznak abban, hogy a hit és a vallás segítséget jelenthet számos olyan területen, amely a mindennapi iskolai munka során szükséges, mint például a tolerancia, az elfogadás. A projekt közvetítőnyelve az angol. Ennek segítségével tudják megismertetni egymást a hagyományaikkal, szokásaikkal, dalaikkal, táncaikkal. Az együttműködés az alapvető életvezetési készségek és kompetenciák fejlesztésével hozzájárul tanulóik személyiségfejlődéséhez. A különböző módon veszélyeztetett tanulók számára lehetőséget biztosítanak arra, hogy a társadalom együttműködő, toleráns és hasznos tagjaivá vallhassanak. A projekt során a fiatalok megismerkedhetnek a partnerországok kultúrájával, életvitelével, hagyományaival, így megtapasztalhatják, hogy a különbségek ellenére is minden európai polgár hasonló. A tanárok számára új lehetőségeket kínálnak képességeik és kompetenciáik fejlesztésére az interkulturális nevelés módszereinek segítségével. Több jó gyakorlatot is bemutatnak, megosztanak, valamint megismerkednek egymás oktatási rendszerével, iskolai menedzsmentjével, a sajátos nevelésű igényű tanulók helyzetével.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.