Közélet

A gyorsabb, hatékonyabb közigazgatási ügyintézésért fejlesztenek

A gyorsabb, hatékonyabb közigazgatási ügyintézésért fejlesztenek

2017. október 12., csütörtök
A gyorsabb, hatékonyabb közigazgatási ügyintézésért fejlesztenek

Informatikai fejlesztésekkel a kormányhivatalok és járási hivatalok feladatellátását támogatja az a most induló program, amelynek célja, hogy az ügyfelek és a közigazgatási szereplők adatigényeinek teljesítése gyorsabb legyen. A Csongrád Megyei Kormányhivatal konzorciumvezetőként vállal szerepet a projektben, a részleteket Szegeden ismertették.

A társadalombiztosítási eljárásokban hatékonyabbá és átláthatóbbá válik az ügyintézés, egyszerűsödnek a munkafolyamatok és csökkennek az ügyfeleket terhelő adminisztrációs terhek. „A hatáskör átcsoportosításból adódó szakrendszeri integrációs feladatok” című projekt eredményeképpen a kormányhivatalon belül teljesül a szervezeti egységek közötti automatikus információáramlás. A tíz milliárd forintot kitevő fejlesztés a későbbiekben szélesebb körű, magasabb színvonalú szolgáltatások kiépítését teszi lehetővé.

Zöld-Nagy Viktória

, a Miniszterelnökség területi közigazgatás fejlesztéséért felelős helyettes államtitkára a projekt kapcsán Szegeden tartott sajtótájékoztatón kiemelte, a kormány 2014-ben fogadta el azt a közigazgatási- és közszolgáltatás-fejlesztési stratégiát, amely 2020-ig az uniós programozási időszakhoz is igazodva tartalmazza a megvalósítani kívánt fejlesztési elképzeléseket. A 2010-2014-es időszakban egy stabilan működő államigazgatás kiépítése volt prioritás, 2014-től erre alapozva már a szolgáltató állam kiépítését célozták meg. „Még hatékonyabban és magasabb színvonalon kívánunk az ügyfelek számára közigazgatási szolgáltatásokat nyújtani” – hangsúlyozta, hozzátéve, a kormányzati stratégiát támogatja a Közigazgatás- és Közszolgáltatás- Fejlesztési Operatív Program (KÖFOP), melynek a keretösszege hét évre 220 milliárd forint, ebből 53,5 milliárdot kitevő projekteket kormányhivatalok – az egyiket a Csongrád Megyei Kormányhivatal – valósítanak meg. Zöld-Nagy Viktória elmondta, az elmúlt évben sok szervezeti és egyéb átalakítás zajlott le a közigazgatásban, ezeket kevésbé követte le az informatikai fejlesztés. Az államigazgatásban csaknem háromszáz különböző szakrendszert használnak, amelyek sok esetben nem kommunikálnak egymással. A Csongrád Megyei Kormányhivatal igazgatója,

Zakar Péter

ismertette, 2018 végéig 1,5 milliárd forintból megyénként egy-egy szerverközpontot alakítanak ki. A fejlesztés által a működési költségek is csökkennek. A projekt keretében megvalósuló informatikai fejlesztések átfogó célja, hogy az ügyfelek adatigényléseinek teljesítése gyorsabb, magasabb színvonalú legyen, az eljárások átláthatóbbá váljanak, csökkenjenek az ügyfeleket érintő adminisztrációs terhek, továbbá bővüljön az e-közigazgatási szolgáltatások köre, megkönnyítve az ügyfél és a közigazgatásban dolgozók munkáját is. A sajtótájékoztatón elhangzott, a nyugdíj- és egészségbiztosítási ellátást érintő fejlesztések részként például a TAJ-kártya és az uniós egészségbiztosítási kártya igénylése is elektronikus alapra helyeződik. A projekt fizikai megvalósítása 2016. szeptember 1. és 2018. december 31. közötti időszakban az Európai Szociális Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásával zajlik a konzorciumvezető Csongrád Megyei Kormányhivatal, a Miniszterelnökség, az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság, a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő, a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség konzorciumi együttműködése keretében. A sajtótájékoztatót követő ünnepélyes projektnyitón a konzorciumi partnereken kívül minden megyei és a fővárosi kormányhivatal is képviseltette magát, amelyen a Csongrád Megyei Kormányhivatal bemutatta egyedi fejlesztéseit is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.