Írjon nekünk

Közélet

Cserélni kell a tízéves taxit, pedig a kor relatív – mondja egy szegedi sofőr

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

A kor nem feltétlen fedi az autó valódi állapotát, noha egy jogszabály szerint a taxis szolgáltatás csak tízévesnél fiatalabb autókkal végezhető. Egy szegedi taxis arra hívja fel a figyelmet, karbantartásfüggő, melyik jármű is számít öregnek.

Az országban futó tízezer taxi negyedét le kell cserélni, mert a jogszabály szerint a szolgáltatás csak tízévesnél fiatalabb autóval végezhető – nyilatkozta Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke a vilaggazdasag.hu-nak. Kiemelte, a csere országos szinten 2500 autót érint. A fővárosban kedvezőbb a helyzet, ott alacsonyabb a taxik átlagos kora a vidéki városokéhoz viszonyítva. Terhes Szilveszter, a Taxi Plusz szegedi sofőrje portálunknak elmondta, az autók terén karbantartásfüggő, mi számít öregnek. „Az években mért korszerűségét egy autónak nem vitatom, afelől sincs kétség, hogy a környezetvédelmi tulajdonságai egy öregebb autónak kedvezőtlenebb lehet. Ellenben ha egy Euró 4-es, vagy Euro 5-ös motorral szerelt autó 2-3 éves korára már 200 ezer kilométert gurult, akkor az elképzelhető, hogy sokkal rosszabb állapotba került, mint egy tíz-tizenöt éves autó, amely éves szinten nem tesz meg csak 20-30 ezer kilométert. Vagy amíg egy prémium kategóriás autót nem visel meg 300 ezer megtett kilométer, úgy, mint egy olcsóbb kategóriás autót, akkor a tíz év relatív és nem feltétlenül mérvadó” – emelte ki.

A szegedi taxis elmondta, évente kell műszakiztatniuk az autót. Véleménye szerint amelyik jármű a szigorú műszaki előírásoknak megfelel, azok közül a tízévesnél idősebb is képes lehet ellátni a feladatát. Abban egyetért, hogy az elhanyagolt állapotú autókat ki kell szűrni a rendszerből. Hozzátette, a jogszabállyal költségbe verik a taxistársadalmat, hiszen olykor olyan autókat is cserélni kell, amelyeknek a műszaki állapota ezt még nem indokolná. „Néhány szegedi kolléga és a saját tapasztalataim szerint is, amennyiben egy autója van a családnak, akkor 30-35 ezer kilométert mehet bele az autóba átlagosan éves szinten, a munkát és a privát utakat is beleértve. A fővárosban is van taxis ismerősöm. Ott, ha egy sofőr hajthatja, akkor ez a szám 45-55 ezer kilométert is jelenthet. Amennyiben két sofőr hajt egy autót, akkor ez duplázódhat is. Ebben az esetben már komolyabb elhasználódásról beszélhetünk” – jegyezte meg.

Terhes Szilveszter elmondta, Szegeden a városi nagyobb rendezvények, fesztiválok, sportesemények idején többen veszik igénybe a taxisok szolgáltatását, és hasonló a helyzet szélsőséges időjárási viszonyok esetén, vagyis nagy melegben, nagy esőzéskor, havazás idején is többen taxiznak. „Ez a hullám azonban néhány nap után lecseng. Nem lehet biztosra előre tervezni, mikor, mennyi a kuncsaft. Az iskolakezdés is generálhat több utast, de ekkortájt az indulást követően 2-3 nap múlva beáll a rendszer a családoknál, jobban igazodnak a tömegközlekedéshez” – ismertette. A sofőr kiemelte, a taxisoknak ez év végéig meg kell újítaniuk az engedélyüket, az uniós direktívának megfelelő magyar szabályozás szerint. Ehhez le kell tenniük egy különbözeti KRESZ-vizsgát, valamint a szakmai ismereteikről is számot kell adniuk január elsejéig. Hozzátette, aki később kezdi el a taxizást, annak attól az időponttól kezdődően kell ötévente frissítenie azt.

Hirdetés

Kommentek

Közélet

Jövőre is oktatják a diákokat a vásárhelyi állatvédők

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

A Németh László Gimnázium és Általános Iskola 5. osztályosainak tartotta idei utolsó óráját a felelős állattartásról a Hódmezővásárhelyi Állatvédők Egyesülete.

Tovább olvasom

Hírzóna

Szeviép-per: Mereven kezelték a bankok a problémát?

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Ismét tanúmeghallgatással folytatódott a Szeviép-ügy tárgyalása a Szegedi Törvényszéken, ezúttal azt a személyt hallgatták ki, aki a cég úgynevezett csődegyezségi javaslatát készítette el. HirdetésKommentek

Tovább olvasom

Hírzóna

Nehéz három napnyi főzés után mosolyogni karácsonykor

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Ezzel is foglalkozik az e heti Déli Szó.

Tovább olvasom

Aktuál