Írjon nekünk

Gazdaság

Bosszankodnak a szegediek – naponta több automatát is javítgatni kell

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

cof

Mivel a Szegeden kihelyezett 136 automatát külön-külön számítógépként kell felfogni, napi szinten várható, hogy néhány berendezéssel gondok akadnak – mondja Majó-Petri Zoltán, az SZKT ügyvezetője. Egy automatát már áthelyeztek lakossági kérésre, és még több ilyenre lehet példa.

A két hónapja működő parkolórendszer már egy nagy üzemzavaron túl van, s ahogy Majó-Petri Zoltán, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezetője felidézte, akkor több mint 40 automatánál nem lehetett jegyet váltani egy biztonsági szoftverfrissítés után. A német gyártó berendezései akkor nemcsak Szegeden álltak le egyébként, hanem az Egyesült Arab Emírségekben is, ahova 3800 automatát szállított ugyanaz a társaság. „Ez egy komplex rendszer, több szolgáltatónak kell együttműködnie, így banknak és a mobilszolgáltatónak, ráadásul a szoftveres környezet is bonyolult. Az eddigi tapasztalatokat elemezve elmondható, a telepített 136 automatából napközben 132-134 berendezés folyamatosan működőképes, vagyis akadnak meghibásodások. Éppen ezért tartalék kijelző, érmevizsgáló és nyomtató is van Szegeden, hogy szükség esetén cserélni tudják azokat a kollégáink” – részletezte.

Naponta átlagosan 2400-2600 parkolójegyet váltanak Szegeden, bankkártyás tranzakcióból pedig 3-400 van napi szinten, amelynek a lassúságát is többen kritizálták az SZKT-nél. Ez utóbbival kapcsolatban az ügyvezető elmondta, mivel több rendszer kommunikál egymással, nem is várható, hogy ez gyorsabbá válik. „Már megtanulták a szegediek, hogy ez a folyamat 15-20 másodperc, de a papíralapú szelvény kilyukasztása és szélvédőre kihelyezése sem volt gyorsabb” – jegyezte meg. Szintén kifogásolták a lakosok azt az új gyakorlatot, hogy maximum 4 órát lehet parkolni, akár jegyet váltunk, akár a mobilparkolást választjuk. Majó-Petri megjegyezte, a közgyűlési többség döntött tavaly ősszel a napijegy megszüntetéséről, szerinte egyébként erre jogos igény a klinikák környékén lehet, ott ugyanis nem kalkulálható, hogy mennyit kell várni egy vizsgálatra. A statisztikákból kiderül, hogy naponta 70-80 autós parkol 4 órát, a többség annál kevesebben. Kérdésünkre Majó-Petri Zoltán elmondta, átlagosan 2000 parkolást indítanak el mobiltelefonról minden hétköznap, ezek 10%-ánál kitöltik a négy órát, azt azonban nem lehet tudni, hogy a start-stop rendszert még szoknia kell egyeseknek, vagy tényleg ennyi időt akarnak várakozni.

Megtudtuk, ha egy automata nem működik, akkor 20 percen belül kiszállnak a helyszínre a szakemberek, és elhárítják a hibát, vagyis fél órán belül újra működőképes a berendezés. Az is kiderült az elmúlt időszak tapasztalatai közé tartozik, hogy napi szinten többen is roncsolt érmékkel próbálnak parkolójegyet váltani, amivel egy dolgot lehet elérni, le lehet bénítani ideiglenesen az automatát.

A zsinagógánál már egy automatát áthelyeztek lakossági kérésre, ott arra panaszkodtak, hogy túl sokat kellett gyalogolni a berendezésig, de több hasonló ügyet vizsgál az SZKT, például az IH környékén.

Hirdetés

Kommentek

Gazdaság

Durván nőnek a fizetések Magyarországon

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Mutatjuk mi az oka ennek. Ráadásul tovább is fognak nőni – minden jel szerint.

Tovább olvasom

Gazdaság

Nem bír magával a magyar GDP

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

3,6-3,8 százalékot ugrott fölfelé – jelentette a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Tovább olvasom

Gazdaság

Ilyen lesz Csongrád megye jövője

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Egészen 2030-ig ad majd kapaszkodókat a Csongrád Megye Gazdasági Jövőképe Program, amely a lehetséges kitörési pontokat vizsgálja.

Tovább olvasom

Aktuál