Bulvár

Motorkerékpár- és autómatuzsálemekkel telt meg a Széchenyi tér + FOTÓK

Motorkerékpár- és autómatuzsálemekkel telt meg a Széchenyi tér + FOTÓK

2017. augusztus 6., vasárnap
Motorkerékpár- és autómatuzsálemekkel telt meg a Széchenyi tér + FOTÓK
veteran_autok006kf

Ma fejeződött be a háromnapos veteránjármű találkozó. 1920-as évekbeli Buicktól a T5-ös Pannóniáig rengeteg öreg autót és motorkerékpárt láthattak a szegediek és azok, akiknek települését érintette a szombati túraútvonal. Gyönyörködjön a régi autókban, motorokban, tekintse meg galériánkat!

Vasárnap délben befejeződött a 11. Délalföldi Veteránjármű Találkozó. 130 fő foglalt szállást, de sokan a környékről érkeznek, vagy rokonoknál szálltak meg, így a résztvevők száma elérte a 180 főt szombaton. A mai Széchenyi téri kiállításra sokan úgy is kihozták régi autójukat, motorkerékpárjukat, hogy a túrán nem vettek részt, velük együtt a részt vevők teljes száma meghaladta a 200 főt. Az előzetes várakozásokkal összhangban magyar motorkerékpárból, s azon belül Pannóniából jött el a legtöbb, szépen felújított Pannónia TLB-t és a gyakoribb T5-ös típust is láttunk. A keleti blokkban ebben az időszakban csak álmodtak a BMW 02-es sorozat tagjairól, vagy egy Citroen DS-19-ről, s a farmotoros 100-as sorozatú Skodánál csak az 1500 köbcentis motorral szerelt Lada 2103-as kellett többet várni a Merkurnál, miközben a helyi párttitkár vidáman suhant M21-es Volgájával a pártértekezletre, ahol nem egy elvtársának már Sirály luxusautó is dukált. Most mindegyiket testközelből megnézhették a szegediek. Azonban ennél régebbi járművel is felvonultak, mint a II. világháború után zsákmányként elhurcolt gyártósorokon készült Moszkvics 401-gyel, amely alig különbözött az Opel Kadett-től. A legidősebb jármű egy 1922-es Buick volt, a motorkerékpárok korelnökét pedig Zilahi Zoltán hozta el Orosházáról. Az 1927-es német Victoria Kr VI körül egész kis tömeg gyűlt össze, mikor tulajdonosa beindította motorját.

veteran_autok019kf

„Teljesen más világ egy ’20-as évekbeli motorkerékpárt vezetni, mint egy Pannóniát. Minden hangra, rezzenésre figyelni szükséges, a pontos beállításokra ügyelni kell. Nagyon meleg volt a túrán, de élveztük, izgalmas feladatokat oldottunk meg az állomásokon. Mi is szervezünk találkozókat, mindig tanulunk valami újat mások rendezvényein” – árulta el Zilahi Zoltán, aki egyben az Orosházi Technikai Sportok Egyesülete Veteránjármû Szakosztályának vezetője. 1927-ben gyártották a Victoria motorkerékpárját, a típusból csupán két-három darabot vettek nyolcvan évvel ezelőtt Magyarországon. Zilahi Zoltán Kr VI-osát Németországban vásárolta, a felújítást ugyan megkezdték rajta, de saját maga fejezte be a munkát. „600 köbcenti hengerűrtartalmú, 16 lóerős motort szereltek bele. Nagyon jól megy, kényelmesen viszi a 70-80 km/órás utazósebességet, de kipróbáltam 100 km/óra felett is. Flat twin elrendezésű motorja van, azaz hosszában boxer, ellentétben a BMW-vel, Zündapp-pal. A motorja BMW-gyártmány, a legelső Helios néven árult BMW motorkerékpárba is ilyen blokkot tettek, igaz, nem felül-, hanem oldalszelepeltet” – jellemezte járművét a gyűjtő. A Victoriái mellett nagyon szereti NSU-jait, szívesen előveszi Opel motorját, így különösképpen örült annak, hogy egy 1944-es NSU Kettenkrad is részt vett a találkozón. A féllánctalpas motorkerékpárt ugyan az NSU készítette, de egy átalakított Opel-blokk hajtotta.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.