Közélet

Tavaly 45 milliárd forinttal többet költöttek a magyarok utazásra, mint négy évvel korábban

Tavaly 45 milliárd forinttal többet költöttek a magyarok utazásra, mint négy évvel korábban

2017. július 6., csütörtök
Tavaly 45 milliárd forinttal többet költöttek a magyarok utazásra, mint négy évvel korábban

Egyre többet költenek a magyarok turisztikai célú, többnapos belföldi utazásokra. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 4 évvel ezelőtt 264 milliárd forintot fordítottak az utazásokra, tavaly már 45 milliárd forinttal többet - derült ki az Intrum Justitia európai fogyasztói fizetési jelentéséből.

A kutatás szerint a magyarok 40 százaléka havi szinten spórol, közülük minden negyedik azzal a céllal, hogy az utazási terveit megvalósíthassa, és leginkább a 24 év alatti fiatalokra jellemző, hogy üdülésre tesznek félre. A megkérdezettek 80 százaléka biztosan nem venne fel hitelt, vagy kérne kölcsön pénzt rokonától vagy barátjától azért, hogy utazását finanszírozni tudja - derült ki a kutatásból. A legkedveltebb belföldi úti célok közül még mindig a Balaton a legnépszerűbb: tavaly mintegy 3 millió magyar választotta pihenése helyszínéül, míg a népszerűségi sorrendben második helyen álló Budapestet és térségét 2,5 millióan. A pihenési, üdülési vagy rekreációs céllal választott utazásoknál az ötnél több napot tartalmazó csomagajánlatok a legvonzóbbak - fejtették ki a jelentésben. Az utazásra az előtakarékosság népszerűbb, mint például spórolni további tanulmányokra vagy félretenni gyerekek, unokák anyagi támogatásához, ugyanakkor a legtöbben továbbra is - a válaszadók 70 százaléka - a váratlan kiadásokra tartalékolnak - hangsúlyozzák a kutatásban. A kutatásból is levonható, hogy egyre tudatosabban tervezik a magyarok a pénzügyeiket: jobban odafigyelnek arra, hogy mindenki csak annyit költsön, amennyit az anyagi lehetőségei megengednek - emelte ki Kis Annamária, az Intrum Justitia üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója a közleményben.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.