Közélet

Megszűnhet a síncsikorgás az Európa Ligetnél

Megszűnhet a síncsikorgás az Európa Ligetnél

2017. június 1., csütörtök
Megszűnhet a síncsikorgás az Európa Ligetnél
cof

Nettó 72 millió forintot költenek a vasúti pályák és a hálózat felújítására Szegeden – derült ki a városüzemeltetési bizottság ülésén. A grémium elfogadta az SZKT-s menetrend június közepétől érvényes módosítását is.

A Szegedi Közlekedési Kft. nettó 70 millióért bérli a várostól a feladatellátásához szükséges vasúti pályákat, berendezéseket és épületeket, az önkormányzat pedig visszaforgatja ezt az összeget a hálózat rekonstrukciójára. A városüzemeltetési bizottság ülésén most tárgyalták az SZKT idei rekonstrukciós tervet, amelyből kiderül, hogy idén megújul az Anna-kúti csomópontnál a váltóvezérlő-rendszer, és szoftvereket is fejlesztik. A 4-es vonalon a Dugonics tér és Kecskés közötti szakasz nem volt része a tömegközlekedési nagyprojektnek, s látszik, hogy nem is lesz rá forrás, ám a vasbetonaljakat javítani fogják. Az áramalakítók túlfesztülség-védelmi rendszerét is fejlesztik, amire az előterjesztés szerint azért van szükség, mert a klímaváltozás miatt egyre több a villámcsapás, s ezeket ki kell védeni. A 2-es vonalon az Európa Ligetnél orvosolni próbálják a síncsikorgást, amire rendszeresen panaszkodnak a környékbeliek. Az úgynevezett vizes sínkenők végleges kialakítására több mint 3 millió forintot szánnak.

Ménesi Imre

bizottsági elnök ezzel kapcsolatban megjegyezte, a Tatra villamosok keltette csikorgását neki és a körzet képviselőjének is sokan jelezték, s kifejezte reményét, hogy a mostani beruházással megoldódik ez a probléma. A Dugonics térnél az elektromos váltót korszerűsítik, a Szabadkai úton pedig többek között felújítják a kertészeti bejárót, a Kereskedő közi átjárónál aszfaltburkolatot cserélnek, több helyen pedig a felsővezeték tartó oszlopok rozsdaelleni védelmét végzik el. Az előterjesztést egyhangúlag támogatta a bizottság.

cof

Június 16-ától módosul az SZKT menetrendje, a már kénytelen-kelletlen megszokott iskolaszünetre vonatkozó járatritkításon variálnak. A mostani módosítások csupán 1-2 perces eltérést hoznak, lényege, hogy a kevesebb utast szállítani képes villamosok előtt és után hamarabb jönnek majd járművek, hogy ne legyen utastorlódás. A 4-es és a 8-as vonalon is csak néhány perces eltérések lesznek a tanév időtartama alatt, ott az a cél, hogy csúcsidőben csökkenjen a zsúfoltság, s az emiatti utaspanaszok. Az 5-ösnél a módosítás azt célozza, hogy munkaszüneti napokon átszállási kapcsolat jöjjön létre, s a Budapestről érkező vonatok utasai a 2-esről át tudjanak szállni az 5-ösre a Széchenyi térnél. Ezen felül a 10-es troli vonalán is minimális változtatásokat javasolt az SZKT, hogy a reggeli csúcsidőben a követési időt tartani tudják. A határozati javaslatot Szentistványi István bizottsági alelnök tartózkodása mellett fogadta el a többség.

cof

A közvilágítás fejlesztésének idei első ütemét is megszavazták a grémium tagjai, idén nettó 11,8 milliót költenek erre a célra. Lámpatesteket szerelnek többek között a Felsőkikötő soron, a Késmárki utcában, valamint Baktóban és Subasán is. Ez utóbbi területen a Kakukkfű utcába 3, míg az Ecetfa utcába 6 új lámpatest is kerül. Hálózatépítésre is költenek, a DÉMÁSZ nettó 21,8 milliós ajánlatot adott, ám több mint 16 milliót tud ezen spórolni a város, ha egy, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) által alkotott rendelet alapján fizetik meg a hálózatépítést.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.