Egyetem

Az ügyes kisdiákokon egy Móra-idézet sem foghat ki + FOTÓK

Az ügyes kisdiákokon egy Móra-idézet sem foghat ki + FOTÓK

2017. március 13., hétfő
Az ügyes kisdiákokon egy Móra-idézet sem foghat ki + FOTÓK
BC5K7568

Több mint száz tehetséges kisdiák mérte össze tudását március 7. és 8. között az immár 24. alkalommal megrendezett Móra Ferenc olvasási-szövegértési versenyen. Bár Móra sajátos nyelvezetének értelmezése még a legkiválóbb tanulókat is megdolgoztatja, a tanulók évről évre szívesen megmérettetik magukat a tankerületi vetélkedőn. Hétfőn a verseny kiváló és a kitűnő tanulóit díjazták.

Olvasni még mindig jó, és egyre jobb lesz -

Kispéter Lászlóné

, a Móra Ferenc olvasási-szövegértési verseny szervezője szerint évről évre bizonyítást nyer ez a szlogen, hiszen a diákok idén is szép eredményekkel zártak az immár 24. alkalommal megrendezett tankerületi megmérettetésen. A Móra-verseny négy évfolyamnak szól, harmadik osztályosoktól a hatodik osztályosokig. Az idei tanévben több mint száz gyermek jelentkezett, évfolyamonként közel 30 résztvevővel, a hatodik osztályosokat kivéve. A szervező pedagógus elmondta, a hatodikosok az a korosztály, akik közül sokan már gőzerővel készülnek a felvételire, ám még náluk is szép számban, évente legalább 20 diákkal indul a verseny. "Az olvasási verseny két részből áll, hangos és néma olvasásból. Kezdetektől fogva két részre bontottuk a versenyt: szövegértést kapnak a gyerekek megoldandó feladatokkal - akár a tanórákon -, míg a másik részfeladat a hangos olvasás megadott szöveg alapján" - folytatta. A versenyzők minden évfolyamban Móra-részleteket kapnak, az alsósoknak az érdeklődésükhöz közelebb álló Panka-mesékkel készülnek, míg a felsősök feladatsora mondákból, valamint ismeretterjesztő szövegekből áll.

Móra Ferenc

szövegeiről köztudott, hogy nem a könnyű olvasmányok listájára tartoznak, a gyerekek mégis szívesen vesznek részt a versenyen. Sőt vannak, akik évről évről visszatérnek, hogy egy újabb évfolyamban is megmérettethessék tudásukat.

BC5K7541

"Mindannyiunk számára nagyon fontos, hogy a diákjaink stabil tudással tudjanak továbblépni - és itt már gondolok az alsó tagozatos előkészítő munkára is -, ezért is van a mi iskolánkban úgynevezett háromtanítós rendszer. Hogy tehermentesítsük a magyar nyelv és irodalom oktatásáért felelős osztályfőnököket, s valóban a csoportra, gyermekekre szabott tehetséggondozás és felzárkóztatás - kinek mire van szüksége - valósuljon meg, ezért a harmadik pedagógus a matematika tárgy gondozója. Valóban lehetőség van arra, hogy az osztályfőnök a magyar nyelv és irodalom közé csoportosítható tárgyak, mint az erkölcstan vagy a vizuális kultúrán keresztül próbálja meg a gyerekekkel a kellő alapozást végezni" - emelte ki a Gregor József Általános Iskola erősségét

Pocsai Blanka

intézményvezető. A felső tagozatban is kiemelt figyelmet fordítanak a tehetséggondozásra, a gyermekek képességei, és haladási tempója szerint. A Móra-szellemiség nem könnyű, főleg az alsó tagozatosok azonosulhatnak nehezebben sajátos szófordulataival, nyelvezetével. Az intézményvezető dicsérte a több mint két évtizedere visszatekintő versenyt, hiszen az a gyerekek egyik leginkább fejlesztendő területére, a szövegértésre, valamint a felolvasással a prezentációra fókuszál. "Az, hogy ennyi gyermek érkezett a versenyre, hogy ennyire komoly gondot fordítanak a pedagógusok a felkészítésre, az mind a verseny létjogosultságát tükrözi." A tankerületi szövegértési megmérettetés számtalan tehetséget kinevelt már, többeket az itt szerzett sikerélmény indított el a karrierútján.

Első galériánkban a március 7. és 8. között megrendezett versenyen készült fotókat láthatják.

Következő galériánkban pedig az eredményhirdetésen készült fotókat tekinthetik meg. A 24. Móra Ferenc olvasási és szövegértési verseny eredményei:3. évfolyam - Ambrus Csenge, Béke utcai Általános Iskola, kitűnő olvasó - Nagy Csongor, Rókusi Általános Iskola, kitűnő olvasó - Marenec-Dózsa Zsombor, Szegedi Dózsa György Általános Iskola, kitűnő olvasó - Bencsik Ambrus, Szegedi Gregor József Általános Iskola, kitűnő olvasó - Császár Dorka, Szegedi Gregor József Általános Iskola, kiváló olvasó - Lapu Laura Dóra, Szegedi Orczy István Általános Iskola, kiváló olvasó - Lipták Adél, SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola, kitűnő olvasó - Németh Bernát SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola, kitűnő olvasó - Somorjai Márk Ákos, Szegedi Zoltánfy István Általános Iskola Deszk, kitűnő olvasó 4. évfolyam - Németh Sarolta, Algyői Fehér Ignác Általános Iskola, kitűnő olvasó - Kiss Alíz Réka, Domaszéki Bálint Sándor Általános Iskola, kitűnő olvasó - Homolya Zsombor, Domaszéki Bálint Sándor Általános Iskola, kitűnő olvasó - Nyeste Norbert László, Gedói Általános Iskola, kiváló olvasó - Felhő Zalán, Rókusi Általános Iskola, kiváló olvasó - Csupor Albert Dezső, Szegedi Alsóvárosi Általános Iskola, kitűnő olvasó - Takács Vajk, Szegedi Dózsa György Általános Iskola, kitűnő olvasó - Mácsai Lilla, SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola, kitűnő olvasó - Majoros Gréta, Pallavicini Sándor Általános Iskola, kitűnő olvasó 5. évfolyam - Szabó Bence Sándor, Béke Utcai Általános Iskola, kitűnő olvasó - Ráczi Kamilla, Béke Utcai Általános Iskola, kitűnő olvasó - Szalóky Mercédesz Laura, Domaszéki Bálint Sándor Általános Iskola, kitűnő olvasó - Süli Ádám, Domaszéki Bálint Sándor Általános Iskola, kitűnő olvasó - Mezey Lili Teodóra, Rókusi Általános Iskola, kitűnő olvasó - Ari Roland, Szegedi Arany János Általános Iskola, kitűnő olvasó - Nádasdi Eszter, Szegedi Arany János Általános Iskola, kitűnő olvasó - Gombos Boglárka, Szegedi Dózsa György Általános Iskola, kitűnő olvasó - Mácsai Laura, SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola, kitűnő olvasó - Novák Lilla, SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola, kiváló olvasó - Kócsó Mátyás Zoltán, Tisza-parti Általános Iskola, kitűnő olvasó - Papdi Kíra, Vörösmarty Mihály Általános Iskola, kitűnő olvasó 6. évfolyam - Ferwagner Péter, Gedói Általános Iskola, kitűnő olvasó - Kiszin Boldizsár, Szegedi Arany János Általános Iskola, kitűnő olvasó - Viczián Dániel, Szegedi Arany János Általános Iskola, kitűnő olvasó - Mancinelli Rebecca, Szegedi Dózsa György Általános Iskola, kiváló olvasó - Lászlóffy Luca Hanna, Szegedi Gregor József Általános Iskola, kitűnő olvasó - Beslity Boglárka, Szegedi Madách Iskola, kitűnő olvasó - Perényi Lídia, SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola, kitűnő olvasó - Cservenka Eszter, SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola, kiváló olvasó

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.