Bulvár

Benépesülni látszik a Híd utca

Benépesülni látszik a Híd utca

2016. augusztus 29., hétfő
Benépesülni látszik a Híd utca
mores004kf

Lassan visszatér az élet a szegedi Híd utcába, de még így is sok a kiadatlan üzlethelyiség. Az egyik régi kávézó helyén újító szellemű bárkonyha nyílt.

Legutóbb márciusban írt róla hírportálunk, hogy az önkormányzati tulajdonú ingatlankezelő, vagyis az IKV tulajdonában valamivel több mint 100 üres kiadatlan üzlethelyiség van, ennek majdnem fele a belvárosban tátongó üres épület. Akkor megírtuk, a Híd utca Belvárosi híd felőli szakaszán alig találtunk olyan üzletet, melynek kirakatában ne a "Találj ki! Javasolj!" felirat virított volna. A régi Híd café helyén nyitotta meg új üzletét

Sebő Kornél

és

Kersch Mária

. A Móres Bárkonyha augusztus közepén, alig néhány napja nyitott ki, a betérő vendégek pedig egészen eltérő hangulatba csöppennek, mint amit Szegeden az ételt és italt kínáló éttermekben megszokhattak. „Szeretnénk szembe menni a trendekkel, a hely nevéből is szándékosan hagytuk ki a bisztró vagy café kifejezéseket. A bárkonyha tulajdonképpen egy szójáték, melyhez hasonlóval még nem találkozhattak a helyiek. Sőt, úgy tudjuk, rajtunk kívül nincs is másik az országban” - mondta Sebő Kornél lány,

Sára

, aki szintén a bárkonyhában dolgozik.

mores007kf

A kínálat is elrugaszkodik a megszokott rántott csirkemell, sült krumpli duótól, itt különleges ízekkel, egyedi ételkülönlegességekkel találkozhatnak az éhes vendégek. A sticky toffie pudinggal, a skót füstölt hallevessel, a zöldséges gyümölcslevessel vagy a pastramival más-más kultúrákat csalogatnak elő a konyhából. Kersch Máriától megtudtuk, hamburgerkínálatuk is eltér az itthon megszokottól, hiszen egy éven át járták a különféle külföldi éttermeket, hogy tanuljanak, recepteket hozzanak haza. A parsami például egy olyan népszerű, pácolt marhahús-különlegesség, melynek elkészítését Észak-Amerikában tanulták, s szeretnék, ha Szegeden is az étkezési kultúra részévé válna. Sebő Kornél azt mondta, kínálatával a Móres Bárkonyha az "ilyet még nem ettem, próbáljuk ki" hatást szeretné elérni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.