Közélet

A hagyományos hanghívás még mindig népszerűbb a magyar fiatalok körében

A hagyományos hanghívás még mindig népszerűbb a magyar fiatalok körében

2016. június 30., csütörtök
A hagyományos hanghívás még mindig népszerűbb a magyar fiatalok körében

A magyar fiatalok többsége, 78 százaléka leginkább telefonálni szokott a mobilján, ám a második leggyakoribb (72 százalék) tevékenység már az üzenőappok használata a Telenor reprezentatív nemzetközi felmérése szerint.

A távközlési szolgáltató hét országban 2015 decemberében a rutinos mobilhasználónak számító, 16-35 év közötti fiatalok kommunikációs szokásait vizsgálta. Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott összegzés szerint a magyarok nagyjából azonos arányban vesznek igénybe hagyományos távközlési szolgáltatásokat - például mobilhívást, SMS-t - és internetes szolgáltatásokat, ezzel szemben a maláj és thai fiatalok körében inkább az internetes szolgáltatások népszerűbbek, Szerbia pedig azzal tűnt ki, hogy az ott élő fiatalok indítják a legtöbb hagyományos hívást és SMS-t: 94 százalékuk legalább naponta egyszer mobiltelefonál. Az üzenőappok népszerűségét vizsgálva a Telenor megállapította: a felmérést megelőző 6 hónapban a fiatal mobilhasználók 78 százaléka a Facebook Messengert használta, az e-mailezést 70 százalék választotta, a harmadik és negyedik legnépszerűbb megoldás pedig a Viber és a Skype alkalmazások állnak 52 és 39 százalékos részesedéssel. A szolgáltató szerint meglepő eredmény, hogy az Instagram fotómegosztó alkalmazás beépített üzenőfunkciója révén 15 százalékos arányával megelőzi a WhatsApp üzenetküldő appot, amelyet a felhasználók 13 százaléka használt, a Twitter,az Apple iMessage és a Snapchat Magyarországon kevésbé népszerűek. A felmérésből kiderült az is, hogy az internetalapú hang-, és videohívások Thaiföldön a legnépszerűbbek a vizsgált országok közül, Európában a szerb fiatalok a legaktívabb felhasználók, 49 százalékuk telefonál az internet segítségével, 30 százalékuk pedig napi szinten szokott videotelefonálni. A lehetőség egyelőre egyáltalán nem népszerű északon, a norvég és svéd fiatalok harmada sosem használ ilyen kommunikációt, amit a Telenor azzal indokolt, hogy hiába áll rendelkezésre a használathoz szükséges szélessávú internet, a mobilinternet még nem túl olcsó.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.