Közélet

Medián: vezet a Fidesz, második a Jobbik

Medián: vezet a Fidesz, második a Jobbik

2016. február 4., csütörtök
Medián: vezet a Fidesz, második a Jobbik

A Fidesz továbbra is őrzi előnyét, a Jobbik a második a pártok között - derül ki Medián idei első felméréséből.

A hvg.hu-n közzétett kutatás szerint a Fidesz támogatottsága a két hónappal korábbi szinten, 34 százalékon áll a teljes népesség körében, a míg a biztos szavazók közül a kormánypártot 53 százalék támogatja. A második erő továbbra is a Jobbik, amely a teljes népesség körében 14 százalékon áll. Ezzel nagyjából másfélszer annyi szimpatizánssal számolhat, mint az MSZP, amely a novemberben mért szintről két százalékpontot növekedett, így most a teljes népesség 9 százalékának támogatására számíthat. A biztos szavazók körében a Jobbik 19, az MSZP 15 százalékon áll. A kutatás megállapítja azt is, hogy a Jobbik elutasítottsága öt évvel ezelőtt volt utoljára ilyen alacsony szinten, a válaszadók 41 százaléka tartotta kizártnak, hogy a Jobbikra szavazzon. Eközben a DK népszerűsége visszaállt a szeptemberi 4 százalékra, miután a novemberben mért két százalékpontos erősödést most ugyanekkora visszaesés követte. A Medián szerint az LMP-re a teljes népesség 3, az Együtt - a Korszakváltók Pártjára 2, A Kétfarkú Kutya Pártra, a Munkáspártra és a PM-re 1 százaléka szavazna. A felmérés szerint az utóbbi évek ingadozásai után a kormány teljesítményének megítélése most szinte pontosan ugyanazon a szinten áll, mint két évvel ezelőtt: 43 százaléknyian gondolják úgy, hogy jó munkát végez. Az általános közhangulat is a két évvel ezelőtti szinthez hasonlítható: az emberek 39 százaléka szerint jó irányba, 54 százalék szerint rossz irányba mennek a dolgok Magyarországon. Erős azonban a megosztottság: míg a fideszesek 86 százaléka optimista, a más pártot támogatók 87 százaléka és a pártpreferencia nélküliek kétharmada borúlátó - írja a hvg.hu. A felmérés január 22-e és 27-e között készült, az adatok hibahatára 3 százalék.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.