Írjon nekünk

Gazdaság

Az LMP visszacsábítaná a tömegközlekedési eszközökre a szegedieket

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

kettes_villamos14_gs

A probléma megoldását a bérletárak radikális csökkentésében látják. Ma gyakran egy ember számára is olcsóbb az autó, mint a villamos.

“Szegeden egyértelműen csökkent az utóbbi években a tömegközlekedést használók száma, amire a városvezetés a bérletárak növelésével és járatritkításokkal válaszolt” – mondta Sarlós Ferenc fizikus, a Lehet Más a Politika aktivistája, aki szerint ez egy ördögi kör, mert az önkormányzat reakciói miatt még kevesebben használják a közösségi közlekedést, s végül csak néhány fővonal marad meg. Ezzel párhuzamosan nő a gépkocsiba ülők száma, ami terheli a környezetet, szmog kialakulásához vezet és rongálja az utakat.

“Úgy gondoljuk, hogy első lépésként a bérletárakon kell változtatnunk. Ugyanis olyan drágák a szegedi helyi bérletek, hogy akár egy főnek is megéri autóba ülnie!” – mutatott rá a fizikus. Húszszázalékos bérletárcsökkenés számításaik szerint megállítaná ezt a folyamatot, amennyiben pedig a jelenlegi ár ötven százalékárért adnák a bérletet, akkor megfordítható lenne a trend, mert ez utóbbi esetben anyagilag nem érné meg a gépkocsi használata, csak azok szállnának autóba, akik egyébként sem vennék igénybe a közösségi közlekedést.

Az LMP megvizsgálta a SZKT jegybevételeit, s arra jutottak, hogy 450-500 milliós bevételcsökkenést jelentene a cégnek, ha a felére csökkentenék a bérletárakat (a jegyárak változatlanul hagyása mellett), amely kiesés valójában ennél kisebb mértékű lenne a visszatérő utasok miatt. E cél eléréséhez azt javasolja az LMP módosító indítványában, hogy a villamosközlekedés elektromos hálózatát oly módon alakítsák át, hogy a járművek fékezésekor keletkező elektromos energiát vissza tudják táplálni az elektromos hálózatba. Számításaik szerint ezzel évente 150-200 millió forintot spórolhatna az SZKT a villanyszámláján, s ebből húszszázalékos bérletárcsökkentést lehetne végrehajtani. Sarlós Ferenc kiemelte, ha elfogadják a javaslatukat, s valóban erre a célra költik az így megmaradt pénzt, akkor további javaslatokat nyújtanak be, hogy elérhessék a kívánt kedvezményes bérletárakat.

A helyi tömegközlekedést igénybe vevők számának csökkenése, illetve a növekvő árak ellen tenne a szegedi LMP – KLIKK: http://szegedma.hu/?p=608633

Közzétette: Szegedma Hírportál – 2016. február 11.

Hirdetés

Kommentek

Gazdaság

Hová tűnt 281 millió forint a szegedi városházáról?

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Ennél égetőbb az a kérdés, hogy hová tűnt 2,24 milliárd forint a Szegedi Hulladékgazdálkodási cégből? UPDATE: Az önkormányzat szerint hazudik a kukaholding a pénzekről.

Tovább olvasom

Hírzóna

Karácsony előtt egekbe emelik a hal árát 

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Lesz elég, de drágább lesz, mint tavaly.

Tovább olvasom

Hírzóna

Rengeteg pénzzel támogatják az ország déli részét

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Javítják a vízgazdálkodást a homokhátságon. Több mint 6 millió eurót szánnak a beruházásra.

Tovább olvasom

Aktuál