Közélet

A fogyasztóvédelmi hatóság rendezvénysorozatot indít a környezettudatosság fejlesztésére

A fogyasztóvédelmi hatóság rendezvénysorozatot indít a környezettudatosság fejlesztésére

2015. augusztus 25., kedd
A fogyasztóvédelmi hatóság rendezvénysorozatot indít a környezettudatosság fejlesztésére

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) országos rendezvénysorozatot indít a környezettudatos vásárlói szemlélet fejlesztése érdekében – jelentette be keddi sajtótájékoztatóján az NFH megbízott főigazgatója Budapesten, sajtótájékoztatón.

Szente István

kiemelte: a Környezet és Energia Operatív Program (KEOP) keretében a több mint 409 millió forint összköltségvetésű kiemelt projekt, az Európai Unió és az Európai Regionális Fejlesztési Alap mintegy 341 millió forintos finanszírozásával jön létre.

Kiss Anita

, az NFH szóvivője elmondta: a hatóság munkatársai augusztus 26. és október 31. között 37 rendezvényen, köztük 16 fesztiválon és szinte minden megyeszékhely egy-egy bevásárlóközpontjában várják majd az érdeklődőket. A programsorozaton játékos feladatok segítségével mutatják majd be a fenntarthatóság és a környezetvédelem fontosságát a gyerekeknek és a felnőtteknek – tette hozzá. A fogyasztóvédelmi hatóság megbízott főigazgatója úgy fogalmazott: a projekt legfőbb célkitűzése, hogy a fogyasztók vásárlásaik alkalmával az adott termékek ára mellett azok környezeti hatásait is mérlegeljék és környezettudatosan döntsenek. Szente István kifejtette: a hatóság azt is célul tűzte ki, hogy az NFH meghatározó szereplővé váljon, és képes legyen érdemi változást elérni a fenntartható fogyasztás területén. Kiss Anita hozzátette: a vásárlók közül sokan nem tudják, ha kevesebb szemetet szeretnének termelni, akkor egyebek közt arra is kell figyelniük, hogy a megvásárolni kívánt termék mennyi csomagolóanyagban van elhelyezve, továbbá, hogy importból származik-e, vagy Magyarországon termelték és állították elő. Import gyümölcsök esetében például számolni kell a különböző vegyszerekkel, amelyekkel azért kezelték a terméket, hogy az tovább maradjon friss és ne romoljon meg – ismertette. Az NFH szóvivője szerint a Magyarországon termelt gyümölcsök esetében ezeket az eljárásokat nem alkalmazzák.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.