Közélet

Tízéves az olvasásra és médiahasználatra nevelés legnagyobb hazai programja

Tízéves az olvasásra és médiahasználatra nevelés legnagyobb hazai programja

2015. április 13., hétfő
Tízéves az olvasásra és médiahasználatra nevelés legnagyobb hazai programja
tv_televizio_media

Tízéves az olvasásra és médiahasználatra nevelés legnagyobb hazai programja; a Hírlap a diákoknak (Híd) szervezői szerint a közoktatásban is kézzelfoghatóan megmutatkoznak eredményeik.

Kovács Tibor, a Magyar Lapkiadók Egyesületének (MLE) elnöke az MTI-nek elmondta: a 2005-ben indított pilotprojektből nőtt ki a program, ennek részeként a tagszervezetek által biztosított újságokat és magazinokat juttatják el a félévente 15 ezer részt vevő diáknak, akikkel aztán a pedagógusok beszélik át az olvasottakat. Tájékoztatása szerint az elmúlt tíz évben 204 ezernél több résztvevője volt a Híd programnak. Nekik összesen 2,55 millió lappéldányt adtak 887 millió forintot meghaladó összértékben a választható lapcsoportokon belül (társadalomismeret, demokrácia, gazdasági ismeretek, természetismeret, szövegértés, vizuális nevelés.) A legfejlettebb államok 15 éves diákjainak képességeit vizsgáló PISA-felmérések adatai azt mutatják, hogy mintegy hat százalékkal jobb eredményt érnek el azok a hazai diákok, akik rendszeresen olvasnak újságot, azaz szövegértésben körülbelül három évvel a többiek előtt járnak - jegyezte meg az MLE elnöke. Hozzátette: a program része, hogy rendszeresen frissülő akkreditált tananyagot fejlesztenek a tanárok számára, akiknek külön képzéseket is szerveznek. Közölte, az is bizonyítja a program sikerét, hogy az indulása óta eltelt egy évtizedben számos korábbi résztvevő lépett be vásárlóként a lappiacra.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.