Közélet

Soha nem látott siker az idei szegedi szabadtéri

Soha nem látott siker az idei szegedi szabadtéri

2014. augusztus 26., kedd
Soha nem látott siker az idei szegedi szabadtéri
szabadteri_megnyito10_gs

Rekordévet zárt a Szegedi Szabadtéri Játékok: összesen 71ezer néző volt kíváncsi a nyári előadásokra. Az évad csúcsprodukciói Gérard Depardieu-vel színre vitt Háry János és a világon először non-replica változatban színre vitt Mamma Mia! voltak. Ezzel az ország legsikeresebb és egyben Európa egyik legjelentősebb színházi fesztiváljává nőtte ki magát a szegedi Játékok.

Szombaton, a Mamma Mia! utolsó előadásával véget ért a Szegedi Szabadtéri Játékok 2014-es évada. A Szabadtéri Kft. fennállása óta ez lett a fesztivál rekordéve, mind a látogatottságot, mind pedig a jegyárbevételt tekintve. Az új menedzsment első saját évében, a megörökölt bázisévhez viszonyítva 60%-os nézőszám növekedést és 90%-os bevételnövekedést ért el. 26 estén összesen 71ezer néző látta a színvonalas nyári produkciókat. Az esős időjárás ellenére előadás nem maradt el, mindössze egy alkalommal volt szükség esőnapra. Fontos eredmény a kulturális kormányzat kiemelt támogatása is: az idei évadot

Balog Zoltán

miniszter nyitotta meg Szeged város polgármestere mellett. Az idei évad egyik kiemelkedő eredményének számít, hogy a fesztivál történetének legjelentősebb színpadtechnikai beruházása és a helyszín 180fokos fordulása is sikerrel vizsgázott. A változást a fesztiválra látogató nézők elfogadták, a hivatalos közvéleménykutatás előzetes információi alapján az derült ki, hogy úgy érzik, nem csorbult a produkciók művészi értéke. A közreműködő alkotók, művészek kiemelték a fordulás pozitívumait is, így például a kedvezőbb akusztikát. A

Harangozó Gyula

művészeti igazgató által összeállított programtervet tehát, ahogyan az a látogatottsági adatokból is kiderül, szerették a nézők. Gérard Depardieu fellépése a Háry János c. produkcióban kimagasló eredmény a fesztivál történetében: Szegeden ilyen széles körben ismert világsztárral még nem találkozhatott a közönség. Az évad csúcsának egyértelműen a non-replica változatban a világon először Szegeden színre vitt Mamma Mia! c. musical bizonyult, soha nem látott közönségsikert ért el a darab. Az eredetileg meghirdetett öt helyett hét előadást kellett tartani, így csak ezt a produkciót összesen 28ezer ember látta. A nagy érdeklődésre való tekintettel, a fesztivál életében először, a bécsi operaház mintájára állóhelyeket is árusítottak az előadásokra. Volt olyan este, amikor az egész nézőtér, vagyis 4000 ember tombolt a darab végén az ABBA-zenéjére – ilyen felemelő, mindenkit megindító közösségi élmény már régen jellemezte a Szabadtéri produkcióit. A menedzsment szerint fontos eredménye az évadnak az is, hogy jelentősen nőtt a Szabadtéri médiaértéke, kommunikációs hatékonysága, ezáltal pedig a városmarketingre gyakorolt hatása, mely kezdettől fogva a fesztivál egyik fő célja. A produkciókról több ízben is hírt adott a teljes országos sajtó. A Háry Jánost a Magyar Televízió kilenc kamerával rögzítette. 23 perces werkfilm is készült az évadról, melyet az RTL Klub sugárzott – a műsor, annak ismétlése és előzetesei több százezer emberhez jutottak el. A 2015-ös programot hamarosan meghirdetik, annyi már most biztos, hogy az ABBA-musical jövőre is műsorra kerül. Az új szereposztással visszatérő Mamma Mia! július 17-i, 18-i és 19-i előadásaira már most is lehet jegyeket venni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.