Közélet

Pizzafutár az Agórában: Egy vállalkozás sem érik be két nap alatt

Pizzafutár az Agórában: Egy vállalkozás sem érik be két nap alatt

2014. április 24., csütörtök
Pizzafutár az Agórában: Egy vállalkozás sem érik be két nap alatt

Egy ötlet, kitartás, kreativitás és szorgos csapat, egyszerűnek tűnik a sikeres vállalkozás receptje. A szegedi Pizzafutár tulajdonosa a fiataloknak arról mesélt, milyen aknákkal van kikövezve a vállalkozóvá válás útja és neki hogyan sikerült kikerülnie azokat.

Második állomásához ért Szegeden az Új Nemzedék Plusz Kontaktpont és a Junior Achievement Magyarország társszervezése, az elsősorban fiataloknak szóló Sikerünk titka nyilvános programsorozat. A rendezvény célja, hogy egy-egy sikeres magyarországi cég szemüvegén keresztül mutassa be a hazai vállalkozói szektort, illetve, hogy hogyan lesz az ötletből ismert és sikeres termék. Márciusban a tengerentúlon is ismert Prezi szoftver fejlesztői tárták ki kapuikat, s mutatkoztak be a Szent-Györgyi Albert Agórában, szerdán pedig a Pizzafutár fedte fel titkait. "Mindennel kis lépésekben haladtunk, hiszen egy vállalkozás sem két érik be két nap alatt."

Erdősi Róbert

tulajdonos szavait hallva sokan hevesen bólogattak a közönség soraiból, hiszen már megtanulták - még ha csak mások tapasztalataiból is -, egy saját vállalkozás beindításában mindig vannak aknák. Nem volt ez másként a Pizzafutár kezdetén sem, az idén 20 esztendős családi vállalkozás sok üzlethelyiséget megélt, mire felépíthette birodalmát a Budapesti körúton. A kezdetben panelok aljában garázssütödeként működő pizzázó nem aratott osztatlan sikert a környéken lakók között, így a csak házhoz szállítással foglalkozó cég többször is költözni kényszerült. Mint azt a tulajdonostól megtudtuk ezek az események, illetve egyéb teendői más vállalkozásaiban válaszút hamar válaszút elé kényszerítették: vagy megtartja a Pizzafutárt és valamilyen módon növekedésre bírja, vagy végleg lemond róla. Lévén, hogy szülei és testvérei is a pizzázóban dolgoznak, nem hagyta veszni. "Új stratégiát kellett kidolgoznunk. Elkezdünk taktikázni, mindent ellenőrzés alá vontunk az ételektől kezdve a telefonos rendelésfelvételekig. Amikor mindezeken túl voltunk jöhetett az arculattervezés, az akciók és nyereményjátékok. Hosszú évek kemény munkája van a mögött, hogy ma piacvezetők vagyunk." Erdősi úgy véli, egy jó vállalkozó ismérve, hogy nem riad vissza a kudarcélményektől, bármikor kész mentorként a fiatalok mellé állni, s - ha lehetőségei engedik - nem marad ki a társadalmi szerepvállalásból sem. Az előadás végén konferenciabeszélgetésre invitálták a jelenlévőket, ahol bárki kérdéssel fordulhatott a cég tulajdonosához.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.