Közélet

Energiatudatlanságban a magyar fogyasztók

Energiatudatlanságban a magyar fogyasztók

2013. május 10., péntek
Energiatudatlanságban a magyar fogyasztók

A hazai fogyasztóknak mindössze 38 százaléka vizsgálja meg minden esetben energiaszámláit, 21 százalék viszont soha. A megkérdezettek mindössze negyede tudta, hogy mennyi az áram-, illetve földgázfogyasztása, és kisebbségben voltak azok, akik ismerték fogyasztásuk költségeit - derült ki az energiainfo.hu energiaipari szakportál megbízásából készített reprezentatív közvélemény-kutatásból.

Általánosságban a közműszolgáltatók esetében a piaci versenyt támogatják a magyarok. A megkérdezettek 46 százaléka hasznosnak tartja, ezzel szemben csak 20 százalék az, aki károsnak - ismertette a szakportál csütörtökön. A közlemény szerint jelentős eltérések figyelhetők meg ebben a kérdésben pártpreferencia szerint. A Fidesz támogatóinak 43, míg a baloldali pártok szavazóinak 65 százaléka ítélte hasznosnak a piaci versenyt a szektorban. A legnagyobb arányban a Jobbik szavazói ellenzik a versenyt az energiaszolgáltatásban, 34 százalékuk tartja károsnak. Az energiapiacok megnyitása kapcsán még erősebb a piaci verseny pártolása, a megkérdezettek kétharmada támogatja azt, hogy több szolgáltató versenyezzen a piacon, akik közül a fogyasztó választhat. Az egyes vezetékes szolgáltatókkal kapcsolatban a válaszadók háromnegyede semmilyen problémát nem észlelt. A gondokról beszámolók a legnagyobb, 10 százalékos arányban a vezetékes internetet említették, ehhez képest az áramszolgáltatásban 5 százalék, a gázszolgáltatásban 4 százalék említett problémát. Az energiaipari szakportál vezető elemzője, Drucker György szerint a kutatásból látszik az is, hogy az alacsonyan tartott árak miatt az energiának a háztartási fogyasztók jelentős többsége számára "nincs értéke", és ez az energiahatékonyság javításának egyik legfőbb akadálya is. A reprezentatív közvélemény-kutatást az energiainfo.hu megbízásából a Bell Research készítette.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.