Sport

Kajak-kenu: Csipes, Kovács és Kozák világbajnokok ismét + FOTÓK

2011. augusztus 21., vasárnap
Vasárnap világbajnok lett Csipes Tamara és a Kovács Katalin, Kozák Danuta kajakos duó, így Magyarország a parakenuval együtt számítva összesen 12 éremmel (7 arany, 1 ezüst, 4 bronz) zárta a 39. síkvizi kajak-kenu világbajnokságot. Kövesse online folyamatosan frissülő képes-szöveges közvetítésünket!Végezetül köszönjük Kedves Olvasóinknak megtisztelő figyelmüket az elmúlt négy nap online közvetítései során! Olvassák továbbra is portálunkat, s tartsanak velünk a jövőben is! Köszönjük! Stábunk megköszönte Németh Balázsnak, a Magyar Kajak-Kenu Szövetség sajtófőnökének, hogy valahányszor kérdéseinkkel fordultunk hozzá, mindig készségesen segítségünkre volt információival, továbbá Szalmás Péternek, a fotósok munkáját koordináló kollégának, aki nélkül munkatársunk nem készíthetett volna olyan lélegzetelállító felvételeket, amilyeneket tudósításainkban láthatnak. Köszönettel tartozunk továbbá a szervezők általunk "kijelölt" képviselőjének, a sajtóközpont büféjében fáradhatatlanul munkáját végző, mindig vidám Anitának, a rengeteg kávéért, szendvicsért, üdítőért és a rengeteg mosolyért - mindezek nélkül közvetítésünk is sokkal nehezebb lett volna. Kint volt a vb-n? A linkre kattintva keresse meg önmagát 470 megapixeles óriásképünkön!Lassan távozik a népes magyar szurkolóhad, akik nem egyszer tolták még egy emberként a magyar hajókat a vízen buzdításukkal, s akikre panasz nem lehet, hiszen ahogyan a vízen a magyar kajak-kenu válogatott tagjai, ők a lelátón tettek ki magukért, feledhetetlen élménnyé változtatva a szegedi, Maty-éri világbajnokságot. Storcz Botond értékelése a világbajnokságról: "Ha teljes egészében nézem akkor egyértelműen a legjobban szervezett, legjobban lebonyolított sportesemény volt, fantasztikus közönséggel. Szakmai szempontból is jól teljesítettünk. 88 induló országból 24 ország szerzett érmet, 14 aranyat. Most már nem csak 6-10 ország az egyeduralkodó. Mi voltunk legtöbbször döntősek, a legtöbb pont is a magyaroké. Olimpiai kvótákból a női kajak 6-ot szerzett a 6-ból, a férfi kajak 7-et a 8-ból, a kenu 1-et a 3-ból." A szövetségi kapitány a kenupáros eredményében csalódott, míg a legkellemesebb eredményként a női kajaknégyes zsinórban harmadik vb-aranyát, illetve a Tóth, Kulifai férfi kajakpáros vb-címét emelte ki. Kozák Danuta elmondta: sajnálja hogy a váltó elúszott, de elégedett az eredményeivel. Kovács Katalin az ötszáz párosbeli kudarcot sajnálja a legjobban, mint kiderült a vasárnap délutáni sajtótájékoztatón. Csipes Tamara édesapja segítő munkáját emelte ki, aki 25 évvel ezelőtt épp hosszútávon szerzett egyéni világbajnoki címet. Nézze végig folyamatosan bővülő diavetítésünket! A hivatalos (paraszámok nélküli) éremtáblázat szerint Magyarország végül 6 arany-, 1 ezüst- és 3 bronzéremmel zárta a vb-t a németek mögött a második helyen. Parakenuval együtt ez 7 arany, 1 ezüst, 4 bronz. Akárhogy is nézzük, megvan az eredeti elvárás, ami 10-12 éremről szólt. Hamarosan kezdődik Storcz Botond szövetségi kapitány illetve Csipes Tamara, Kovács Katalin és Kozák Danuta világbajnokok sajtótájékoztatója. Böngéssze végig a vasárnapi magyar eredményeket! Férfi C-1 4x200-on kizárták Kanadát, így hatodik a magyar hajó. 14.50: Következik a világbajnokság utolsó futama, a férfi 4x200 K-1, a Dudás Miklós, Kadler Viktor, Tótka Sándor, Gyertyános Gergely alkotta csapattal. Dudás remekül rajtol! Tótka váltja, majd harmadikként váltunk, Kadler, a világbajnok jön! Gyertyános Gergely fejezi be, 8. helyen fut be a magyar hajó. Szép volt, fiúk! 14.40: Női K-1 4x200 következik világbajnok lányainkkal. Kovács Katalin, Kozák Danuta, Vad Ninetta, Paksy Tímea a négyes összetétele, most külön-külön kell megmutatniuk! Kovács rajtol, beragad kissé. Kozák váltja, ő az igazi sprinter. Féltávnál 4. helyre hozza fel a csapatot, jön Vad Ninetta! És nagyon megy a hajó! Harmadikon váltunk, Paksy sprintel már! 4. hely jutott nekünk, az oroszok trónfosztják a németeket, nekik ezüst jut, lengyel bronzmedália. 14.30: Jönnek a váltók! 4x200 C-1, 7-es pályán a Horváth Gábor, Foltán László, Lantos Ádám, Bozsik Attila négyes. Bozsik indul most elsőnek! Lantos váltja! Az oroszok nagyon elől, Foltán hatodikként vált. Horváth hajrázik, hetedik a magyar egység. Orosz címvédés. A sajtótájékoztató ideje alatt Veres Zoltán műrepülő kápráztatta el a közönséget légibemutatójával. 14.14: José Perarune López, az ICF elnöke a nemzetközi sajtótájékoztatón megköszönte Baráth Etelének a fantasztikus szervezést. Kifejezte örömét, hogy jól vizsgázott az új lebonyolítási rendszer is. "Óriási előrelépés, hogy a parakenut felvették a riói paralimpia programjába, a paraszámok pedig jól vizsgáztak a szegedi világbajnokságon" - tette hozzá a nemzetközi szövetség elnöke. "Szép volt, csajok!", "Kajakkirálynők!" "Harmincegy!" - hallatszik a lelátóról, miközben Kovács Katalinnak és Kozák Danutának Botka László Szeged polgármestere átadja a világbajnoki aranyérmeket! Gratulálunk, valóban szép volt, csajok! Már csak a váltók vannak hátra, mindegyikben magyarokkal. Addig eredményhirdetések következnek, köztük a Kovács Katalin, Kozák Danuta aranypárosé is. Közben 14.15-től nemzetközi sajtótájékoztató is lesz. "Én úgy érzem, most mindent kiadtunk magunkból, ennyire futotta ebben a mezőnyben" - nyilatkozta a kétszeres világbajnok Horváth Gábor. 13.40: 8-as pálya, Horváth, Foltán, hajrá! Litvánia most a verhetetlen, Horváth és Foltán ötödik vagy hatodik. Ötödikek! Körülbelül félmilliméterrel, de előbb értek be a hatodiknál. 13.35: Újabb magyar szám, újabb szegedivel - Horváth Gábor és Foltán László a 8-asról vág neki a C-2 200-nak öt perc múlva. "Hihetetlen energia és düh volt bennünk, nagyon szerettünk volna bizonyítani. Jól volt fölényesen nyerni és örömöt szerezni a magyar közönségnek" - mondta 31. vb-címe után Kovács Katalin az MKKSZ honlapjának. "Én egyszer sem mertem oldalra nézni, a végén kicsit megbillentünk, de nem volt gond. Nagyon boldog vagyok" - tette hozzá Kozák Danuta. 13.27: Nincs megállás! Kovács Katalin és Kozák Danuta következik női K-2 200-on az 5-ösön. Bármi megtörténhet. Óriási, kiélezett küzdelem, de megvan! Megvan az újabb arany! Kovács Katalin és Kozák Danuta K-2 200-on világbajnok! A hetedik magyar vb-cím parakenuval együtt! "Hat századdal maradtunk el az olimpiát érő hatodik helytől, az pont annyi, amennyit a balos oldalszél jelentett. Rossz oldalon voltunk, ez benne van a pakliban" - közölte Beé István a szövetség honlapjával. 13.22: Jön tehát Sík Marci és Beé István a 8-ason. Éremnek szurkolunk! Francia arany a vége, brit ezüst és fehérorosz bronz. Sík, Beé hetedik. Szép volt, fiúk! Eredményhirdetés ismét, magyar érintettség nélkül. Aztán azonban szegedinek szurkolunk: Sík Márton, az EDF DÉMÁSZ Szeged VE világbajnoki ezüst és bronzérmes kajakosa és a magyar küldöttség korelnöke, a 39 éves, 5-szörös világbajnok Beé István kajakkettese rajtol majd a 8-asról. "A döntőbe szerettem volna kerülni, ez sikerült, jobban szeretem a hosszú távokat, mert a 200 méterhez még nem vagyok régóta kenus" - magyarázta Takács a szeged2011.hu-nak. 13.09: A mindössze 17 éves Takács Kincső tehát a 9-esen. Hatodikként ér célba, a kanadai címvédő Laurence Vincent-Lapointe verhetetlen. Orosz ezüst, bolgár bronz. Továbbra is özönlenek a nézők a Maty-érre, szinte már megtelt a nagylelátó. Nekünk pedig van egy röpke kis szünetünk hiszen most eredményhirdetés zajlik, aztán pedig a férfi C-1 döntő rajtol - magyar nélkül. Utána viszont női C-1-ben ott van Takács Kincső, aki tegnap nagyot húzott háromszor is, hiszen 4 és fél óra alatt egy előfutam, egy középfutam és egy páros döntő volt a programja. utóbbiban, mint láthattuk, bronzérmet szerzett Baravics Gyöngyvérrel. "Elrontottam a rajtot, onnantól már kuka volt ez a döntő" – mondta Paksy Tímea a rendezvény honlapjának. "Csak magamat okolhatom, mert fejben és fizikailag is nagyon erős voltam. Eddig olimpiai kvótákat gyűjtöttem, és nem mentem az olimpiára. Remélem most fordítva lesz" - tette hozzá csalódottan. 12.51: Janics Natasa a címvédő, most Paksy Tímea próbálja meg elérni ugyanezt Nati hiányában női K-1-ben. Erős mezőny, itt van az ukrán Oszipenko-Radomszka is különleges kék-sárga hajójában. De figyeljük a 7-es pályát, ahol Paksy elrajtol! Nagyon rosszul indul, csak kilencedik... Pedig ez is éremesélynek tűnt. 12.46: Elrajtolnak! Péter jól indul, de végül nyolcadikként ér be. Lengyel arany. "Aki magyar, a partra!" - kiáltja a szpíker miközben Molnár Péter készülődik a rajthoz a kajakkal. Nem sokára elindulnak a nagydöntők, elsőként Molnár Péter érdekelt részünkről, 12.46-kor a 8-as pályáról vág neki a K-1 200-as távnak, majd Paksy Tímea következik K-1-ben a 7-es pályán 12.51-kor. 12.20: Bozsik Attila indul C-1 200 B döntőben hamarosan a 9-es pályán. Ötödiknek rúgja be a hajót, ezzel 14. helyen zárja a vb-t. Újabb megható pillanatokon vagyunk túl, s biztosak vagyunk benne, hogy délután még további jó pár felemelő élményben lesz részünk. Most pedig a magyar Himnusz jön, Csipes Tamaráért énekli a többezres hazai tábor! Ez a hatodik aranyérme a magyar küldöttségnek, a parakenus érmeket is beszámítva. A szurkolótábor közepén megleltük Liptai Klaudiát is, aki a magyar virtusnak megfelelően óriási elánnal szurkol a magyar versenyzőknek. Éremátadás, világbajnok-avatás következik férfi C-1 5000-en, Mihajlo Kosmannak fog szólni az ukrán himnusz. Aztán jön a mi Tamink, aki második világbajnoki címét szerezte ezen a vb-n. Böngéssze végig a folyamatosan frissülő vasárnapi magyar eredményeket! A folytatásban 12 órától jönnek a B és C döntők, egyetlen magyar érdekeltséggel, Bozsik Attila C-1 200 B döntőben indul 12.20-kor. 11.25: Max Hoff élre áll, Jurenia leszakad tőle. Német világbajnok lesz, letaszítva a trónról a címvédő Wallace-t. Jurenia jó 30-40 méter hátránnyal fut be másodiknak, Benassi a bronzérmes. Pauman Dániel Máté kilncedik helyen fut be, ez is nagyon szép eredmény ám! 11.15: Koeverden visszavesz, Hoff és Jurenia marad az élen. Pauman 9. helyen fordul most. Jurenia közben lekörözi az első embert akit utolért a végéből. 11.10: Pauman jól helyezkedik az élbolyban, 6. helyen áll a végén. A belorusz Aleh Jurenina vezet. Kenny Wallace is jön fel az ausztrál, de Adam van Koeverden visszaveri. Pauman az olasz Benassira jön fel. Az élboly három főre csökken: Max Hoff, Koeverden és az élen Jurenia. 11.05: Pauman Dániel is nekivág a 88-as pályán az ötezres K-1-nek egy rossz rajt miatti visszalövés után. "Ez volt a taktika. Szerencsére az elején jól tudtam helyezkedni, három versenyző vizén tudtam haladni, így tartalékoltam az erőmet. Volt egy-két pillanat, amikor a portugál versenyző bezavart a kanyarnál, de szerencsésen jöttem ki ezekből a helyzetekből. Sokat nem készültem erre a számra, hetente egyszer edzettünk a tavalyi világbajnok Folláth Viviennel, akinek hatalmas része van ebben a világbajnoki címben" – nyilatkozta Csipes Tamara a verseny honlapjának. 10.55: Utolsó körre fordul a hármas, változatlan a sorrend. Te jó ég! Micsoda rakétákat gyújt be Csipes! Óriásit robbant és hajókkal húz el! Paltaran el is tűnt a látómezőből, a brit próbálja tartani a tempót. A brit is eltűnt a képből! Csipes Tamara világbajnok! Nagyjából és egészében öt hajót vert a britre. Vagy hatot. 1988-ban, 25 éve édesapja, Csipes Ferenc nyerte a férfiak ugyanezen számát. Családi hagyomány lett a hosszútávú kajakarany Csipeséknél! 10.50: 2 és fél kiskör van hátra, továbbra is Paltaran, a brit Lani Belcher és Csipes vezet. Zur Krisztina a második boly élén 4. helyen. 10.45: 4 kör hátra van még, Csipes a hármas élbolyban elől a külső vízen. Szépen evez, tartja a többieket, megerőltetés nélkül. Továbbra is a belorusz Marina Paltaran vezeti a hármast. 10.40: Alig titkolt aranyesély ez a szám, tegnap a szövetségi kapitány is mindenképp legalább dobogóban reménykedett. A címvédő is magyar egyébként, Folláth Vivien. 10.35: Következik Csipes Tamara 47-essel az ötezres női K-1-ben. Ismerős a nemzetközi mezőny, van benne más magyar is, az amerikai Zur Krisztina, a spanyol Hegyi Zomilla, a bolgár Faldum Bereniké. Bele is vágtak! Az élmezőnyben Csipes, a külső íven az első kör végén. 10.28: Kosman az első, Koranda a második, a spanyol Jose Luis Bouza a harmadik. Varga kilencedikként ér célba! Szép volt! 10.20: Az ukrán Mihajlo Kosman az 1-essel a nyúl egyelőre, messze elől, közvetlen nyomában a cseh Lukas Korandával, Menkov már az 5. helyen. Varga Dávid legutóbb a 9. volt. A harmadik körre is ugyanitt fordul Dávid, nyomában a német Kurt Kuschela. Utolsó körre fordulnak, Dávid a némettel a nyakán jön fel. 10.05: Elindultak hát e hosszú távra a fiúk! Varga kétszeres vb-6., és maratonin is ért már el szép sikert. Össze is vegyültek már egy bolyba az élen, koccannak a kenuk, ott van Vagyim Menkov is az üzbégektől, akit a mi Vajda Attilánk előzött meg ezren. A lengyel Grzybowski már meg is állt, de olyannyira, hogy a hátsó szekcióban a tumultusban csaknem be is borult. Telnek meg a lelátók, miközben hamarosan indul a C-1 5000 Varga Dáviddal. Összesen 31 induló van e számban, az ezres rajttól indulnak és tesznek négy kört kijelölt pályán, majd a célba érkeznek a versenyzők. A címvédő a német Ronald Verch. Kedvesen mosolygó rendőrlányok fogadják a bejáratnál a versenyzőket, szervezőket és adott esetben a sajtó munkatársait rendületlenül, megállás nélkül szállító shuttleflottát. 09.45: Sok szeretettel köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Maty-érről, a 39. síkvízi kajak-kenu vb zárónapján! Ma csak döntőket közvetítünk, először az 5000 méteres számokban izgulhatunk a magyar indulókért, majd déltől indulnak a 200-asok, előbb a B és C, aztán a világbajnoki címért zajló nagydöntőkkel, végül a váltó versenyek zárják a programot. A korábbiaknál rövidebb, műsorában viszont bővebb versenynappal zárul a 39. síkvízi kajak-kenu világbajnokság: korábbi tízórás online közvetítésünk helyett ezúttal "mindössze" ötórás időtartam alatt lemennek a vasárnapi döntők, melyek 13 futamából 12-ben (valamint egy B döntőben is) érdekelt a magyar válogatott valamely egysége. Tartsanak velünk ezúttal is!

Elevenítse fel az előző napok eseményeit:

Az elmúlt napokban részletes tudósításokkal, eredményösszesítésekkel, fotókkal, diavetítésekkel, videóinterjúkkal és nyilatkozatokkal igyekeztünk közelebb vinni a Nemzeti Kajak-Kenu és Olimpiai Központban uralkodó varázslatos hangulatot minden Kedves Olvasónkhoz. Az alábbi hivatkozások révén élje át újra legjobbjaink sikereit! A versenynapok részletes krónikái percről-percre: csütörtök, péntek, szombatAz eddigi magyar eredmények összesítései: csütörtök, péntek, szombatA vasárnap délelőtti program: 10.05: férfi C-1 5000, döntő – címvédő: Ronald Verch (GER); magyar induló: Varga Dávid 10.35: női K-1 5000, döntő – címvédő: Folláth Vivien (HUN), magyar induló: Csipes Tamara 11.05: férfi K-1 5000, döntő – címvédő: Ken Wallace (AUS); magyar induló: Pauman Dániel 11.35: Eredményhirdetés (férfi C-1 5000) 11.43: Eredményhirdetés (női K-1 5000) 11.51: Eredményhirdetés (férfi K-1 5000) A vasárnap délutáni program: 12.00: férfi K-1 200, C-döntő 12.04: férfi C-1 200, C-döntő 12.08: női K-1 200, C-döntő 12.12: férfi K-2 200, C-döntő 12.16: férfi K-1 200, B-döntő 12.20: férfi C-1 200, B-döntő - magyar induló: Bozsik Attila 12.24: női K-1 200, B-döntő 12.28: férfi K-2 200, B-döntő 12.32: férfi C-2 200, B-döntő 12.36: női K-2 200, B-döntő 12.40: női C-1 200, B-döntő 12.46: FÉRFI K-1 200, A-DÖNTŐ – címvédő: Edward McKeever (GBR); magyar induló: Molnár Péter 12.51: NŐI K-1 200, A-DÖNTŐ – címvédő: Janics Natasa (HUN); magyar induló: Paksy Tímea 12.56: Eredményhirdetés (férfi K-1 200) 13.04: FÉRFI C-1, 200, A-DÖNTŐ – címvédő: Ivan Shtyl (RUS) 13.09: NŐI C-1 200, A-DÖNTŐ – címvédő: Laurence Vincent-Lapointe (CAN); magyar induló: Takács Kincső 13.14: Eredményhirdetés (női K-1 200) 13.22: FÉRFI K-2 200, A-DÖNTŐ – címvédő: Arnaud Hybois, Sébastien Jouve (FRA); magyar induló: Sík Márton, Beé István 13.27: NŐI K-2 200, A-DÖNTŐ – címvédő: Kovács Katalin, Janics Natasa (HUN); magyar induló: Kovács Katalin, Kozák Danuta 13.32: Eredményhirdetés (női C-1 200) 13.40: FÉRFI C-2 200, A-DÖNTŐ – címvédő: Raimundas Labuckas, Tomas Gadeikis (LIT); magyar induló: Horváth Gábor, Foltán László 13.45: Eredményhirdetés (férfi K-2 200 m) 13.53: Eredményhirdetés (női K-2, 200 m) 14.01: Eredményhirdetés (férfi C-1, 200 m) 14.09: Eredményhirdetés (férfi C-2, 200 m) 14.30: Férfi C-1 4x200, DÖNTŐ – címvédő: Oroszország; magyar induló: Horváth Gábor, Foltán László, Lantos Ádám, Bozsik Attila 14.40: NŐI K-1 4x200, DÖNTŐ – címvédő: Németország; magyar induló: Kovács Katalin, Kozák Danuta, Vad Ninetta, Paksy Tímea 14.50: FÉRFI K-1 4x200, DÖNTŐ – címvédő: Spanyolország; magyar induló: Dudás Miklós, Tótka Sándor, Kadler Viktor, Gyertyános Gergely 15.00: Eredményhirdetés (férfi C-1 4x200) 15.08: Eredményhirdetés (női K-1 4x200 m) 15.16: Eredményhirdetés (férfi K-1 4x200 m) 15.30: Záróünnepség

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.