Közélet

Egy tollvonással száz parkolóhelyet? + PANORÁMA

Egy tollvonással száz parkolóhelyet? + PANORÁMA

2010. szeptember 9., csütörtök
Egy tollvonással száz parkolóhelyet? + PANORÁMA

Míg az autók száma egyre csak nő hazánkban – ami főleg a városokban szembetűnő –, a belvárosi presztízsberuházások miatt Szegeden sorra szűnnek meg a parkolóhelyek, újak azonban nem létesülnek. Haág Zalán, a 15. választókerület Fidesz-KDNP-s képviselőjelöltje programjában kiemelt szerepet szán e probléma orvoslásának – első lépésként a rakparton visszaállítaná az ingyenes parkolást.

„A rakparton újra ingyenessé szeretném tenni a parkolást, hiszen az 2007-ig térítésmentes volt. Addig az emberek leparkoltak az autójukkal a Tisza-parton, felsétáltak a lépcsőn, és nyugodtan intézték a belvárosban a hivatali vagy privát ügyeiket. Most viszont, hogy fizetni kell érte, nem hagyják ott járműveiket a polgárok. Így a parkolóhelyek 5-10 százaléka van csak kihasználva a rakparton munkaidő alatt. Eközben az autósok folyamatosan köröznek a belvárosban és Fölsővároson, hogy végre meg tudjanak állni. Ezzel a zsúfoltságot is növelik, a környeztet is szennyezik, időt pazarolnak el, és felesleges stresszhelyzetet vállalnak” – mondta el portálunknak a politikus. Hozzátette: a különböző térrendezések miatt vagy trolivonalak létesítésével az elmúlt egy évben közel 300 parkolóhely szűnt meg a centrumban. „Ha ingyenessé tennénk a parkolást a rakparton, mintegy százzal növelnénk az aktív parkolóhelyek számát, csökkentve ezzel a belváros zsúfoltságát. Amennyivel így csökkenne a parkolási bevétel, annyival kisebb lesz a belváros zajterhelése, a környezetszennyezés, így jelentősen javul a belvárosban és Fölsővároson élők életminősége. A belvárosba érkezőknek is érezhető lesz a pozitív változás, ezért turisztikailag sem elhanyagolható ez az intézkedés” – érvelt

Haág

. Leszögezte, hogy a parkolás alapvetően nem pénzszerzési lehetőség kell, hogy legyen, hanem egy fogalomszabályozási eszköz, amivel a belváros zsúfoltságát kell korlátozni. Ám a szocialista városvezetés azzal a 2007-es intézkedésével, mellyel a rakpartot fizetőssé tette, épp ellenkező hatást ért el: még elviselhetetlenebbé vált a belvárosi parkolási helyzet, növekedett a zsúfoltság. A rakparton történő parkolás fizetőssé tétele tehát semmilyen előnnyel nem járt, itt az ideje azon változtatni. Haág Zalán szerint persze ez csak egy gyorsan végrehajtható, pozitív intézkedés lenne, ami természetesen nem helyettesítheti további új parkolóhelyek létesítését.


Tisza-part Szegednél

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.