Közélet

MSZP-s kampány városi és DARFT-forrásból

MSZP-s kampány városi és DARFT-forrásból

2010. március 31., szerda
MSZP-s kampány városi és DARFT-forrásból
A Botka László és a szocialista városvezetés jelentős közpénzeket költ párt- és kampánycélokra – mondta többek között Hüvös László a szegedi Fidesz-frakció vezetője felmutatva sajtótájékoztatóján több kiadványt, ahol a három szegedi MSZP-s képviselőjelölt különböző módokon használja a szegediek adóforintjait saját kampánycéljaikra. „A szocialistáktól nem idegen a közpénzek pártcélokra való felhasználása” – utalt Hüvös a Zuschlag-ügy mai ítéletére, amiben a politikus szerint a szegedi szocialisták érintettsége is egyértelmű. Abban az időszakban volt ugyanis Ujhelyi István, a Fiatal Baloldal elnöke, amikor Zuschlagék elmulatták az államkasszából fiktív szervezetek pályázatainak segítségével az államkasszából kiemelt pénzeket.

Kozma a DARFT elnökeként kampányol közpénzből

A politikus szerint tovább folyik a kétes pártfinanszírozás: ezúttal a választási kampányra, a szegedi országgyűlési képviselők népszerűsítésére használnak önkormányzati forrásokat. „Botka 2010-ben 240 milliót különített el kommunikációra, amihez hozzájön még az uniós források e célra felhasználható kerete is” – tette hozzá. A frakcióvezető az asztalán fekvő három kiadványból felmutatta példának azt a füzetet, amely városi beruházásokat népszerűsít, s melynek kiadója az önkormányzat, s melyben – tette hozzá – már Ujhelyi szerepeltetése is kérdéses, de Kozma Józsefé semmivel sem magyarázható, hiszen ő jelenleg semmilyen választott politikai tisztséget nem tölt be Szegeden. „Kozma hasonló ügyeskedéssel a DARFT elnökeként közpénzből reklámozza nevét a rádióban és a több helyi médiumban is” – így Hüvös, aki ezúton felszólítja Botka Lászlót és jelölttársait, fejezzék be a kampánypénzek kitalicskázását a városházáról. Hüvös László sajtótájékoztatójára Szabó Sándor kabinetfőnök reagált a városháza részéről. Közleményében a kabinetfőnök kiemeli, hogy Szeged város vezetése nyolc éve komolyan gondolja, hogy a szegedieket megilleti a tájékoztatás városuk épüléséről, fejlődéséről és az elért eredményekről. Az a tájékoztató füzet, amit Hüvös képviselő kifogásol, 2002 óta minden esztendőben rendszeresen megjelenik, és lakosonként mindenestől 29 forintba kerül, jóval kevesebbe, mint a megyei önkormányzat által kiadott Déli Szó havilap.

A „Görbe Tükör”

Szerkesztőségünk más érdekességre is felfigyelt. A kampány közeledtével az önkormányzati kiadásban megjelenő Szegedi Tükör márciusi számát is erőteljesen használta kampánycélra a Botka-féle városvezetés. Az újságban a polgármester miközben azt nyilatkozza, hogy nem híve a sárdobálásnak, több bekezdésben szidja közpénzből a Fideszt. Ugyanezen az oldalon pedig ismételten Kozma József kampányol az adófizetők forintjaiból. Ő egyébként még véletlenül sem szegedi önkormányzati képviselő, hanem az MSZP szegedi szervezetének elnöke, megyei frakcióvezetője és országgyűlési képviselőjelöltje. Eközben a szegedi önkormányzat lapjában támadja a fideszes vezetésű megyei önkormányzatot (s a lap nem idézi a megye válasznyilatkozatát). Néhány oldallal később pedig két pozitív ellenzéki kezdeményezést (kisgyermekeseknek szóló bérlet, HPV elleni ingyenes oltás) sajátít ki magának az MSZP, teljesen elhallgatva, hogy az ötletgazda mindkét esetben a Fidesz-KDNP volt.

Kozma a leszavazott vizsgálóbizottságról

A médiafinanszírozás ügyéről ma Kozma József, a Csongrád Megyei Közgyűlés MSZP-SZDSZ frakciójának vezetője is tartott sajtótájékoztatót. Kifogásolta, hogy leszavazta a közgyűlés múlt heti ülésén indítványát, mely arra irányult, hogy alakuljon vizsgálóbizottság a megyei médiafinanszírozás áttekintésére. Hiányolta azt is, hogy erről a kérdésről vitázni sem voltak hajlandók a képviselők. Kozma sajtótájékoztatóján támadta Magyar Anna elnököt is, végül elmondta, hogy a megyei médiafinanszírozás ügyében feljelentést is tett ismeretlen tettes ellen még március 9-én.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.