Vélemény

Fénycsóva Makótól Szigetváriig

Fénycsóva Makótól Szigetváriig

2009. január 6., kedd
Fénycsóva Makótól Szigetváriig

Rossz, aki rosszra gondol. Úgy gondolom, hogy az antimanipulatív autenticitás jóvoltából a honlapon rátaláltunk a dél-alföldi régió nagytelepüléseire, Hódmezővásárhelyre és Makóra, mely nagytelepülések 2000-2006 közötti szociográfiai, demográfiai és infrastrukturális helyzetének változásáról kétmillió forintért, oldalanként 33 000 forintért kommunikáltak Szigetvári Viktorék - valamilyen csoda folytán a Miniszterelnöki Hivatalnak.

Az elmúlt rideg téli napokban nemcsak a jobboldali, hanem a közszolgálati médiába is nagy fényű üstökösként robban be a hír, hogy Szigetvári Viktornak, az MSZP volt kampányigazgatójának a cége több mint kétmillió forintot kapott egy hatvanoldalas szakértői anyagért, amely a dél-alföldi régió nagytelepülései 2000-2006 közötti szociográfiai, demográfiai és infrastrukturális helyzetének változását vizsgálta. A megbízást 2008 júliusában adták. A tanulmány elkészültének és a számlázásnak az időpontjáról nem szólnak a tudósítások, ezért legnagyobb jóindulattal kábé négy hónap alatt sikerült a Szigetvári és Társai Kommunikációs Kft.-nek a dél-alföldi régió nagytelepülései 2000-2006 közötti szociográfiai, demográfiai és infrastrukturális helyzetének változását szociológiai pontossággal feltérképezni és a kapott eredményeket, a temérdek adatot hatvan oldalban összefoglalni.

A Dél-Alföld önmagában nem nagy régió, de elég méretes ahhoz, még ha csak a nagytelepüléseket is vesszük figyelembe, hogy pár hónap alatt beható ismereteket szerezhessünk a 2000-2006 közötti szociográfiai, demográfiai és infrastrukturális helyzetének változásáról. A Dél-Alföld neve alatt hagyományosan Bács-Kiskun megyét, Csongrád megyét és Békés megyét szokás érteni. Ezek nagytelepülései: Kecskemét, Baja, Kiskunhalas, Kiskunfélegyháza, Csongrád, Szentes, Mindszent, Hódmezővásárhely, Szeged, Makó, Orosháza, Békéscsaba, Békés és Gyula. Más települések is szóba jöhetnek még, például Mórahalom vagy Tótkomlós, de mivel a hírek nem szólnak a konkrét településekről, a Kecskeméttől Gyuláig tartó névsorban megegyezhetünk: a felsorolt települések bizton nagy települések, minimum húszezer feletti lakossal. Egy nagytelepülés persze nem feltétlenül nagy település, és az sem törvényszerű, hogy város legyen, pláne nagyváros, de a kóros információhiány miatt elereszthetjük a fantáziánkat.

A fantáziadús félreértések és a rosszindulatúnak tetsző félremagyarázások elkerülése végett keressük fel hát a Szigetvári és Társai Kommunikációs Vállalat honlapját, ahol a cég nevében szereplő kulcsszó (kommunikáció) okán nem leszünk okosabbak, holott a cég filozófiája, hogy a kommunikáció a dolgok néven nevezésének művészete. A honlap szövegeiből az derül ki, hogy a cég személyes, intézményes és politikai kommunikációs és kampánystratégiákkal, illetve stratégiai kommunikációval, valamint stratégiai kommunikációs tanácsadással és végrehajtással foglalkozik. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy ebbe a profilba nem igazán fér bele települések szociográfiai, demográfiai és infrastrukturális helyzete változásának szociológiai természetű vizsgálata. Legfeljebb akkor, ha „hozott anyagból" dolgoznak, tehát ha kész szociológiai anyagokat dolgoznak fel s gyúrnak egybe.

Szigetváriék üzleti filozófiájának sarokköve az autenticitás, a hitelesség, és az, hogy határozottan és deklaráltan elzárkóznak az ügyes és megtévesztő manipulációtól. Csak ennek tudható be, hogy a honlap „Munkáink és ügyfeleink" rovatában sem a megrendelő Miniszterelnöki Hivatalt, sem a megrendelt tanulmányt nem tüntetik fel, ellenben korrektül közlik, hogy Makó Város és Buzás Péter polgármester, országgyűlési képviselő (sic!) számára fejlesztési és általános városi szintű kommunikációs tanácsadást végeztek. Hódmezővásárhelyen pedig a Polgármesteri Hivatal és az Erzsébet Kórház megbízásából nyújtanak kommunikációs és kampánytanácsadást az Egészséges Vásárhely Program keretében.

Rossz, aki rosszra gondol. Úgy gondolom, hogy az antimanipulatív autenticitás jóvoltából a honlapon rátaláltunk a dél-alföldi régió nagytelepüléseire, Hódmezővásárhelyre és Makóra, mely nagytelepülések 2000-2006 közötti szociográfiai, demográfiai és infrastrukturális helyzetének változásáról kétmillió forintért, oldalanként 33 000 forintért kommunikáltak Szigetvári Viktorék - valamilyen csoda folytán a Miniszterelnöki Hivatalnak. Azok után, hogy Makó és Hódmezővásárhely önkormányzatai és polgármesteri hivatalai, Buzás Péter polgármester és országgyűlési képviselő, valamint az Erzsébet Kórház kellő mennyiségű adattal szolgált Szigetvári Viktoréknak, és az általuk szolgáltatott adatokra alapozott kommunikációs tanácsokért üzleti s piaci alapon jó pénzt is fizettek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.